Død gjær?

Klarte d kunststykke å ha i gjær rett etter vannet var ferdig å koke, veit jeg skulle ha venta til det var kjølt ned til 20-25 grader, men sinnsyk i gjærningsøyeblikket førte til denne gedigne feilen, er gjæra død? Eller går d bra? Går det bra å vente med gjæring til jeg har fått ny gjær, går fort et par dager før jeg får ny...

Sent fra min H9436 via Tapatalk
 
Klarte d kunststykke å ha i gjær rett etter vannet var ferdig å koke, veit jeg skulle ha venta til det var kjølt ned til 20-25 grader, men sinnsyk i gjærningsøyeblikket førte til denne gedigne feilen, er gjæra død? Eller går d bra? Går det bra å vente med gjæring til jeg har fått ny gjær, går fort et par dager før jeg får ny...

Sent fra min H9436 via Tapatalk
Den er nok like dau som en krabbe du slipper i krabbekokeren.

Hvilken gjær og hvor i landet?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Klarte d kunststykke å ha i gjær rett etter vannet var ferdig å koke, veit jeg skulle ha venta til det var kjølt ned til 20-25 grader, men sinnsyk i gjærningsøyeblikket førte til denne gedigne feilen, er gjæra død? Eller går d bra? Går det bra å vente med gjæring til jeg har fått ny gjær, går fort et par dager før jeg får ny...

Sent fra min H9436 via Tapatalk
Den er død. Det kan gå bra å vente. Jeg ville ikke vært alt for optimistisk.
 
Gjæra er død.. Skaff ny gjær så raskt som mulig og pitch. Kjøl ned vørter til 3-4 grader i mellomtiden så du begrenser infeksjonsfaren fra bakterier og mugg.

Sent from my F8331 using Tapatalk
 
Lærdom: Ha alltid en tørrgjær i kjøleskapet. Jeg har alltid en pose hver av US-05 og S-04 liggende sånn i tilfelle gjæren er død, infisert, ikke virker etc...
 
Lærdom: Ha alltid en tørrgjær i kjøleskapet. Jeg har alltid en pose hver av US-05 og S-04 liggende sånn i tilfelle gjæren er død, infisert, ikke virker etc...
Hadde hatt d hadde bryggebutikken min sent meg 2 pk 100 g som bestilt i stedet for to pk med 10 g[emoji848]

Sent fra min H9436 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp