1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Dommerkurs i Trondheim

En tråd i 'Trøndersk Bryggerlaug' startet av Anders Christensen, 3 Aug 2016.

1. Anders Christensen

Anders Christensen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det blir holdt Norbrygg øldommerkurs i Trondheim 10-11 september, i regi av Fylkeslaget i Sør-Trøndelag.

Tentativt program:
    * lørdag 10. sept kl 11.00-17:00 - kurs del 1
    * lørdag 10. sept kl 19:00 felles middag på et sted med ølutvalg (valgfritt å delta)
    * søndag 11. sept kl 10:00-16:00 - kurs del 2

Kurset foregår i kjelleren til Bakke Brygg i Trondheim sentrum, Fjordgata 9. Det er inntil ca 15 plasser på kurset. Deltakerne må være medlem i Norbrygg. Det forventes at de som deltar på kurset også tidvis blir med og dømmer øl under Norbrygg-konkurranser i nærmiljøet sitt.

Kurset tar utgangspunkt i de ca 70 øltypene som brukes av Norbrygg under konkurranser, samt smaksprosessen og konkurranseprosessen. Det blir smaking på ulike usmaker og trening på bedømming av øl. Det fokuseres på objektivitet og bevisstgjøring i smakeprosessen.

Neste runde med sertifiseringer er schedulert til januar 2017. De som tar kurset må påregne noe egenstudier og egentrening i perioden etter kurset og frem mot sertifiseringen.

Påmelding til kurset sendes på epost til meg: anders@geekhouse.no.

PS: Jeg ser i ettertid at tidspunktet kolliderer med småviltjakta, og det beklages. Dersom det er tilstrekkelig overbooking og interesse for kurset, skal vi forsøke å arrangere enda et kurs utpå høsten på et fullstendig jakt-fritt tidspunkt. Så om du er interessert, men ikke kan pga jakta, så meld ifra, slik at vi har oversikt over interessen for dette.

arnemh liker dette.
  2. Roarsa

Roarsa
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Oppfordrer flest mulig til å melde seg på. Jeg trenger overbooking for å få mulighet til å blir med senere i høst. Takk for presiseringen Anders :)

3. Anders Christensen

Anders Christensen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det er fremdeles noen ledige plasser.

Nils Ruud og Noget Undergjæret liker dette.
  4. Overgjæret

Overgjæret
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har sendt mail.

5. HåvardK

HåvardK
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har også sendt e-post, men ikke fått noen respons. Får en det?

Noget Undergjæret liker dette.
  6. Shinaki

Shinaki
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Er det fortsatt ledige plasser? Dette hadde vært interessant å prøve å få med seg!

7. Anders Christensen

Anders Christensen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Dommerkurset er fulltegnet, men det er flere som har ønsket dommerkurs men som ikke kunne denne helga. Dersom stemningen er for dommerkurs, kunne vi forsøkt å fått til enda ett kurs senere på høsten - og jeg har lovet å sjekke at det ikke kolliderer med viktige datoer ifm jakt. Det samme gjelder smakskurs, som det burde være rom for å holde ett til av i løpet av året.

Ole Jakob og Kristian Andreassen liker dette.
  8. Yngve K

Yngve K
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ja kunne også tenkt meg et smakskurs. Skulle kanskje vært før dommerkurs :)

Del denne siden