Eddik mor - mycoderma aceti

Jeg legger denne tråden under oppskrifter generelt, for jeg vet liksom ikke hvor ellers den passer inn.
Jeg har lyst til å lage min egen malteddik, men sliter med å få tak i en eddik mor, eller en eddik starter. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette? Finnes det kanskje noen i oslo området som har laget egen eddik og har litt eddikmor å selge / gi meg.
Når jeg leter på nett, står det at man skal få tak i mycoderma aceti hos "your local homebrewing store", men jeg finner det ikke hos noen her i norge. Heter det kanskje noe annet?

Hei, når jeg lagde kombucha kjøpte jeg fra ebay, funket fint :) selgerens butikk heter gesundheitsgeber_de og de sender fra Tyskland

Prøver å få liv i denne igjen, kunne tenke meg å lage litt eddik selv, av enten en litt kjip øl eller en billig flaske rødvin fra polet. Er det noen i Stavangerområdet som har en "mother of vinegar", eller som vet hvor jeg får tak i ufiltrert, upasteurisert eddik ?

Har vært og kjøpt denne. Tenker å bruke bunnfallet her til å lage min egen eddik.

76a7dc51d36456f561f1917d3b1aadc2.jpg
dc38a5c9cb2b93fcc188dc9ea6fc9f4a.jpg

Sist redigert:
Tilbake
Topp