Har fått en 80 liters gryte i hus nå, så neste blir å montere element i dette. Noen som har erfaringer om hvor sterkt element som trengs til 70 liters kok?
Kjøpte ett par stk fra Hongkong for en stund siden, tenkte å bruke dem i ett bryggeri jeg planlegger.
Ser lovende ut, har ikke prøvd dem enda, innfesting er slik at du borer et passende hull, legger på medfølgende silikon pakning og skrur ett lokk fast til elementet på utsiden av kjelen.
Kjøpte ett par stk fra Hongkong for en stund siden, tenkte å bruke dem i ett bryggeri jeg planlegger.
Ser lovende ut, har ikke prøvd dem enda, innfesting er slik at du borer et passende hull, legger på medfølgende silikon pakning og skrur ett lokk fast til elementet på utsiden av kjelen.
Har et slikt element i en gjæringsbøtte med kran, bruker den til HLT. Har bestilt et par til som skal i en varmtvannstank som varme/kokeelement. Jeg har bare 16A kurs, men planen er å koble disse på forskjellige måter for å oppnå varierende effekt. for kok blir jeg å bruke begge i parallell, men med en diode i serie med hvert element. Dermed får jeg 2 * 1500W, evt i kombinasjon med en dimmer for å regulere effekten ytterligere ned. På denne måten får jeg dobbel så stor flate på varmeelementene, og faren for svidd vørter bør bli minimal.
Vet ikke om noen har prøvd et slik element til vørterkoking og funnet ut om det er fare for svidd vørter?
Vet ikke om det er mulig å få tak i noe som passer, men hvis du setter inn 3 elementer har du mange flere muligheter mtp. å stille inn akkurat passe stor effekt. Hvis du f.eks. setter inn 3,5 + 2,5 + 1,0 kW kan du få til 7 - 6 - 4,5 - 3,5 - 2,5 - 1 kW bare ved å slå elementene av/på.
Vi har et 1 og et 2,2 Kw elemenet i labb dunkene våre ( 60 liter) Har riktignok aldri laget med en i overkant av 30 liter, men vi bruker bare 1 Kw elementet når det skal holdes på kok. Og det koker i overkant friskt. Men det er veldig greit å ha mer juice når det skal kokes opp.
Så, smett inn litt forskjellig, og lag deg et fancy styreskap med deler fra clas Det virkelig store bonusen er at de siste par størrelsene får du ved å slakte vannkokere, og det er jo praktisk talt gratis
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.