Er det innafor å vaske brygge maskinen med Zalo?

Kjøpt en Grainfather S40, og skal til å prøve meg nå, men har ikke PBW. Er Zalo innafor både før og etter første bruk?
 
Kjøpt en Grainfather S40, og skal til å prøve meg nå, men har ikke PBW. Er Zalo innafor både før og etter første bruk?
Som førstegangsvask er det faktisk å foretrekke, den tar maskinoljer bedre enn PBW.

Fremtidig vasking ville jeg ikke gjort med zalo, ikke fordi det gjør noe, men fordi det ikke er like effektivt på organisk materiale, som PBW, vil også anbefale at istedenfor å kjøpe ny PBW at du finner det billigste oppvaskmaskinpulveret du kan finne uten glansmiddel.

Det er som regel det samme som PBW, bare litt mindre konsentrert, men det er jo bare å øke mengden, blir uansett mye billigere og like effektivt :)
 
Som førstegangsvask er det faktisk å foretrekke, den tar maskinoljer bedre enn PBW.

Fremtidig vasking ville jeg ikke gjort med zalo, ikke fordi det gjør noe, men fordi det ikke er like effektivt på organisk materiale, som PBW, vil også anbefale at istedenfor å kjøpe ny PBW at du finner det billigste oppvaskmaskinpulveret du kan finne uten glansmiddel.

Det er som regel det samme som PBW, bare litt mindre konsentrert, men det er jo bare å øke mengden, blir uansett mye billigere og like effektivt :)
Tusen takk for flott svar. Ser nå at Grainfather anbefaler å skulle med varmt vann, så kanskje ikke maskinoljer er så stort problem lenger? Men, svamp med litt Zalo kan jo ikke skade :)
 
Tusen takk for flott svar. Ser nå at Grainfather anbefaler å skulle med varmt vann, så kanskje ikke maskinoljer er så stort problem lenger? Men, svamp med litt Zalo kan jo ikke skade :)
Det er enkelt å finne ut, ta litt hvitt tørkepapir( gjerne ett som tåler litt) og gnikk godt mot innsiden av maskinen på litt forskjellige plasser. Jeg ville nok uansett kjørt en runde med svamp og zalo denne første gangen, også kan du gjøre som de sier, skylle godt med varmt vann, du taper ingenting på å gjøre det, selv om du kanskje ikke vinner så mye heller :)
 
Selv om de bare sier at man skal skylle med varmt vann så ville jeg tatt en grundig vask før første brygg. Man lager jo tross alt noe som skal konsumeres, så det ville ihvertfall beroliget meg selv når jeg drikker det :)
 
Takk for hjelpa, folkens! Bestemte meg faktisk for å drøye bryggingen til jeg har fått tatt en runde med Rema 1000 sitt oppvaskmaskinmiddel i tillegg. Så vidt jeg kan se skal vel det funke greit.. :) Jeg brukte både svamp og Zalo, men jaggu var ikke papiret svart/grått når jeg tok hardt i.. Så at bare varmt vanns kal holde, slik Grainfather sier, er jeg i alle fall ikke med på.
 
Tilbake
Topp