Er ølet infisert?

Hei,

Har brygget et av mine første brygg. En comeback påskeøl. Det har stått på gjæringskar i 7 dager, så stukket om og tilsatt honnig. Deretter 7 dager på nytt kar.
Når jeg tappet av for å flaske dette så var bunnfallet litt rart. Det så ut som på bildet med små rundinger i det. Er dette normalt? Det har også en slags "teknisk" lukt / smak. Og er ganske beskt. Har forsøkt å se på bilder av infisert øl, men blir ikke så mye klokere... Er redd for å sette dette på boden i flasker.
 

Vedlegg

  • IMG_8894.jpg
    IMG_8894.jpg
    89 KB · Sett: 118
Så vel egentlig greit ut på overflata. Var noen små partikler som fløyt rundt og det er en slags liten film på toppen. Tok jo selvfølgelig ikke bilde av dette... mulig det bare er min iboende skepsis.
 
Så vel egentlig greit ut på overflata. Var noen små partikler som fløyt rundt og det er en slags liten film på toppen. Tok jo selvfølgelig ikke bilde av dette... mulig det bare er min iboende skepsis.
I

Hvis det var en matt film/hinne så er det grunn til bekymring. Hvis det så mer ut som olje så er det ikke grunn til bekymring.
 
Det var vel mer som olje vil jeg tro. Så ikke ut som noen av de bildene jeg får opp når jeg googler infisert øl. Får satse på at det går bra :)
 
Tilbake
Topp