hehe - det var et screemshot du la ut, og jeg fant ikke noe med de søka jeg prøvde
. Men nå har jeg sett en del av det - det var mest det med rehydrering jeg var interessert i. Legg merke til at Zainasheff presiserer når han spør om forholdet mellom rehydrering og direkte pitching at han forutsetter at rehydreringa gjennomføres helt perfekt. Og likevel: essensen av det svaret han får, er at du riktignok får litt høyere tall levende celler når du rehydrerer, men at det ikke har noen praktisk betydning. Så jeg vil ikke si at han sier det er fordelaktig å rehydrere. Og da blir det rimelig å gi det rådet Lallemand gir, nemlig å droppe rehydrering, fordi det er en såpass tricky prosess at det over tid vil gi mindre konsistent resultat enn å tilsette gjæren direkte.
Når det gjelder oksygenering, så var det litt uklart. Åpenbart var svaret at det er unødvendig. Men så oppfatta jeg vel at det var snakk om noe som hadde mer med startere å gjøre.
Men: Dette var en av de beste podcastene/videoene jeg har sett. Fyren fra Lallemand var skikkelig god. Masse interessant info her, så tusen takk
!