Erfaring med Bielmeier?

Hei

Er det nokon her inne som har erfaring eller har vore borti Bielmeier kjeler frå Bryggeland.no? 27-29liter kjeler med integrert varmeelement og tappekran til meget overkommelig pris. Desse hadde vore ideell til utviding av vårt BIAB bryggeri,  men eg lurer litt på holdbarhet mtp mesking og koking av vørter.

Sølve

protto skrev:
Søk på Weck, Rommelsbacker eller Kochstar på forumet. Trur det er mykje det samme.

Var ikkje mykje å finne, men det lille som eg fant var ikkje spesielt positivt. Er vel kanskje for godt til å vere sant?  :attevar:

Så vidt jeg vet, har det vært solgt flere ulike bryggeoppsett med disse kjelene. En av dem er oppsettet Norbrygg brukte på stand et par år. Kjelene fungerer greit, men kan være sårbare for tørrkoking. Ryker elementet har du en ubrukelig kjele.

Generelt er denne typen kjeler veldig enkle innretninger. Krana og termostaten kan være av litt ullik kvalitet, men ellers er det ikke mye feil som kan gjøres med en kjele som skal brukes til å varme vann.

gustavf skrev:
Så vidt jeg vet, har det vært solgt flere ulike bryggeoppsett med disse kjelene. En av dem er oppsettet Norbrygg brukte på stand et par år. Kjelene fungerer greit, men kan være sårbare for tørrkoking. Ryker elementet har du en ubrukelig kjele.

Generelt er denne typen kjeler veldig enkle innretninger. Krana og termostaten kan være av litt ullik kvalitet, men ellers er det ikke mye feil som kan gjøres med en kjele som skal brukes til å varme vann.

Takker for svar. Sidan eg er litt usikker på holdbarheten (kor lenge vil dei holde om me brygger 1-2 gonger i mnd?), så trur eg nok at me venter litt og heller investerer i noko som er utprøvd.

Har hatt to slike kjeler. Den første røyk etter bare 14 dager & drøyt 4 oppkokinger, men bryggeland ordnet opp, og sendte ny. Den har nå fungert i 8 mnd, og blir brukt til å varme skyllevann. Termostaten er unøyaktig, så vi bruker eget termometer......

Har den du linker til, men bruker den kun som HLT. Termostaten er helt på jordet, men ellers funker den greit som en stor vannkoker:)

Vi har brukt vår til å varme skyllevann 14 ganger uten noe som helst problem. Litt unøyaktig på temp

Tilbake
Topp