erfaringer med fryst øl?

noen flasker jeg har stående havnet i "trekken" fra fryseboksen, noe som førte til at de be til is?

er ølet bare å kaste eller vil det ikke ha noe å si?
 
Det bør være ganske enkelt å finne ut. Åpne en flaske og smak... :)

Tipper det går greit, så lenge ølet er ferdig karbonert, men mulig jeg tar feil. Litt overraskende at flaskene ikke sprakk...
 
Husker en gang for mange år siden en kald vinter i Danmark hvor Tuborg bilen skulle kjøre fra København og til Jylland med lasten full av øl. Øllet frøs på veien bort og man returnerte til bryggeriet hvor hele ladningen ble kastet. Det er ukjent hva som var årsak til at alt måtte helles ut, men jeg kan tenke meg at det kanskje har noe med smak/holdbarhet å gjøre.
 
Bare meg som har lagt øl i frysen for å få den kald fort å glemt vekk eller... Skal sies at dette gjelder vanlig butikkpils på boks.
1. Lite kullsyre igjen
2. Det smaker ikke godt lenger
 
Det sto et gjæringskar med 25 L bunnfryst pils i gjæringskapet for et halvt år siden eller så, tilsatte litt US-05 før karbonering, ble en veldig bra pils:)
 
Det bør være ganske enkelt å finne ut. Åpne en flaske og smak... :)

Tipper det går greit, så lenge ølet er ferdig karbonert, men mulig jeg tar feil. Litt overraskende at flaskene ikke sprakk...

PET-flasker.
Har smakt på det nå, var ingenting galt med ølet.
 
Klarte å fryse en amber som sto til sekundær i fryseren jeg bruker til gjæring da jeg glemte å legge i temp føleren. Det blei øl, men mye av humlekarakteren var borte :)
 
Tilbake
Topp