Et spørsmål om smak, ganer eller er det bare meg..

Jeg er tydeligvis inn i en periode der smaken min utvikles til det negative i forhold til humlerike øl. Liker de mindre og mindre...noe jeg ikke liker at skjer...jeg ELSKET ipa før...nå vil jeg stort sett ikke ha noe annet en velbalanserte øl. gjerne belgisk med mye smak av gjærprofil. Takk vinmonopolet på valentinlyst i trondheim for å ta inn pauwel kwak! :D
Har du det også slik at etter å ha svelget en slurk IPA, så er det en distinkt metallisk smak som sitter helt bakerst i munnen, som ikke vil bort? Det er denne følelsen av "et eller annet" bakerst i munnen som gjør at jeg ikke liker IPA...
 
Mulig bare tilvenning. Første IPA jeg smakte var en Ægir IPA hvor jeg brukte en time på å klare å fortære denne smaksbomben.
Nå tar jeg gjerne morgenbad i IPA og synes at det kanskje er litt lite humle.
 
Det var vel en eller annen som definerte begrepet "lupilin threshold shift" som det tidspunktet man ikke syns øl smaker bittert nok lengre :) Men kan absolutt bekrefte at IPA er på vei "ut", og interessen for annet øl har økt. For et års tid siden ble det nesten ikke solgt noe annet enn IPA i barene jeg har jobba i, men nå er det surøl som begynner å bli populært. Virker som det er mange som ønsker å utfordre ganen mest mulig. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Trenden ser ut til å være industrilager -> pale ale -> ipa -> dipa -> surøl -> barleywine/malt forward typer av øl ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det var vel en eller annen som definerte begrepet "lupilin threshold shift" som det tidspunktet man ikke syns øl smaker bittert nok lengre :) Men kan absolutt bekrefte at IPA er på vei "ut", og interessen for annet øl har økt. For et års tid siden ble det nesten ikke solgt noe annet enn IPA i barene jeg har jobba i, men nå er det surøl som begynner å bli populært. Virker som det er mange som ønsker å utfordre ganen mest mulig. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Belgisk øl og RIS virker å være i vinden også.
 
Tilbake
Topp