Etikett til bokser anno 2024

larsla

Norbrygg-medlem
Hei godfolk!

Jeg har sett at det allerede finnes en del tråder på forumet som omandler det samme temaet. Men da disse begynner å bli en del år gammle, tenkte jeg å prøve meg på en ny tråd for å se om det er noe som har forandret seg siden 2020/2021.

Jeg har brygget ca 300 liter øl til eget bryllup som er i slutten av juni, i forbindelse med det hadde jeg gått til innkjøp av en laser for å gravere boksene mine. Det viste seg dog å være en tidkrevende prosess som tok mye lengre tid enn det jeg hadde sett for meg. Jeg har derfor innsett at jeg må ty til etiketter til boksene mine. Ut i fra hva jeg har forstått så er det vinyl etiketter som er "værfaste" som er printet på laser skrivere som tidligere har vært go to for å få et resultat som er bruktbart.

Da deler av bryllupet skal være ute i en hage vil boksene ha behov for å ligge i trillebåret med vann og is for å holde seg kjølige. Dermed er jeg på jakt etter noen etiketter som tåler dette her.

  • Jeg satt å prøvde meg litt frem med https://www.avery.no/programvare i går kveld for å sjekke prisene på hva dette vil koste å få printet på vinyletiketter fra denne siden.
  • I tillegg har jeg vurdert og gå til innkjøp av egen laserskriver og etikett papir for å printe selv.
  • Men jeg er veldig åpen for å finne å bruke noen lokale i Asker/Oslo/Østfold området hvis det er noen som kjenner til noen som leverer denne type tjeneste.
Så hva er anbefalingene til folk, fikse ark og printe selv, bestille fra over dammen eller finnes det noen bryggerier eller lignende som tar på seg mindre jobber som dette typ 600 bokser ?
 
Noen alternativer er
Norsk leverandør:

Utenlansk:

Begge er kjappe på produksjon og sending.
Har brukt begge to. Og er fornøyd. Skal du ha litt mengde så hadde jeg nok brukt print24. Da dette blir billigere.
 
Det er jo litt sånn at når man først har satt seg ned å brukt tid på en av disse sidene så får man jo ikke med seg designet over o_O
Så etter å ha gjort dette 3 ganger allerede og i og med at Markmaster hadde en veldig behagelig editor å jobbe i endte jeg opp med en bestilling der på rundt 600 etiketter. Lang fra billig og ikke noe jeg ville gjort igjen om det ikke var fordi at det nærmet seg bryllup farlig raskt og som du påpeker Steinar tid er penger så jeg orker ikke forholde meg til det mer nå
:D
 
Tilbake
Topp