etiketter med Beersmith

magne1972

Moderator
Har laget en enkel rapport-etikett for Beersmith, tenkte å legge til mer info på den med tiden.
legger den ut her for de som vill ha en.
kom gjerne med tillegg på den....
Viktig at gif-filen legges i samme mappe som htm filen....
 

Vedlegg

  • 3fcb05ff-069e-4c4f-8a1f-064a4f77628d-0.gif
    3fcb05ff-069e-4c4f-8a1f-064a4f77628d-0.gif
    109,8 KB · Sett: 594
  • Rapport1.htm
    3,6 KB · Sett: 65
  • preview.jpg
    241,8 KB · Sett: 572
  • image001.jpg
    image001.jpg
    3,7 KB · Sett: 550
  • filelist.xml
    193 bytes · Sett: 24
  • image002.gif
    image002.gif
    4,3 KB · Sett: 547
Lekkert!, litt hårete dette template systemet til Beersmith, men det fungerte :)
Nå gadd jeg ikke sjekke, men finnes det oversikt over variabler/parametre som er tilgjengelige i rapportene?, eller plukka du bare litt fra de andre som lå der?
Tenker på ting som $NAME, $COOLING_LOSS_PCT, ogsåvidere..
 
Morsomt!

Ligger det noen oppskrift noen steder på forumet eller andre steder som forklarer fremgangsmåten i detalj for hvordan man kan lage slike rapporter - for eksempel som etiketter..    :)
 
drnord skrev:
Morsomt!

Ligger det noen oppskrift noen steder på forumet eller andre steder som forklarer fremgangsmåten i detalj for hvordan man kan lage slike rapporter - for eksempel som etiketter..    :)
Jeg brukte frontpage. Men alle html editorer fungerer.
Det er en vanlig webside med untak av kodene for informasjonen.
 
OK

Jeg etterlyste mer konkret hvordan jeg lager rapportene i BeerSmith. Jeg skjønner det slik at selve rapporten er en html-side. Men hvor finner jeg kodene jeg skal putte inn?  :help:
 
drnord skrev:
OK

Jeg etterlyste mer konkret hvordan jeg lager rapportene i Beersmith. Jeg skjønner det slik at selve rapporten er en html-side. Men hvor finner jeg kodene jeg skal putte inn?  :help:

Se linken et par poster opp...
 
drnord skrev:
OK

Jeg etterlyste mer konkret hvordan jeg lager rapportene i Beersmith. Jeg skjønner det slik at selve rapporten er en html-side. Men hvor finner jeg kodene jeg skal putte inn?  :help:
Den enkleste måten å lage en slik rapport på, er å bruke word eller excel.
Lag en tabell der (gjerne med bakgrunnsbilde) og legg inn f.eks. $Name, $AVB, $Date osv...osv.. som du finner en link til her.
lagre denne siden som webside (Htm eller Html) lagres i samme mappe som bilde hvis det brukes....
stort sett er det bare det... :) lykke til.
 
Flott - det virker!!

Morsomt - har savnet muligheten for å lage slike rapporter selv. Blant annet ønske om å lage merkelapper med den viktigste batch-informasjonen til å merke fat og tappekran. Nå har jeg fått hjelp til å gjøre det mulig - tusen takk!    :)
 
Tilbake
Topp