Europris IPA i dunken

Erling A

Norbrygg-medlem
Jeg satte en Europris IPA i går. Kokte den i min nye Bratberg, kokte 15 min og sparte de siste fem liter vann til etter koking. Fikk derfor en rask start på nedkjølinga. Men jeg skjønte fort at jeg trenger kjølespiral. Kan jo ikke sette Bratbergen rett i kaldt vann i vasken. Jeg satte den ut på trappa i 3 gr. C. Det tok noen timer. Håper den ikke tok til seg for mye "rusk" fra omgivelsene. Bobler nå friskt i gjærlåsen. Jeg gleder meg til å se om dette blir godt øl. Mitt neste brygg blir med malt. Har et sett fra Borrebrygg. Skal på kurs der rett etter Påske.

Det blir nok godt et godt øl skal du se :) Men ja, kjølespiral er kjekt. Kjøpte et tilsvarende system du har for et halvt år siden, og nå brygger jeg oftere og mer en tidligere.

europris ipa?
st.peters indian pale ale det da?
bra det kommer inn bedre merker der og.

Jeg brygget dette settet og tørrhumlet men 30 g cascade og 30 g centennial. Resultatet ble det beste ekstraktølet jeg har laget. 

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 2

Til eriki: Ekstrakten inneholder nok bitterhumlen. Vedlagte lille pose med humlepulver er tilsatt etter kjøling. Tror det er riktig i hht instruksjonen.

Je lagret 6 øl og de smaker regelrett gress den dag i dag... glad jeg drakk dem men de var unge...

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 2

Tilbake
Topp