Fastrack

Maarten

Norbrygg-medlem
er det noen som har brukt denne og som har erfaringer å dele?:
00871_FastRack_Startkit_1.jpg

http://www.bryggselv.no/products/fastrack-startkit

Ser veldig bra og ryddig ut i forhold til det "vanlige" flasketreet, og spesielt når man flasker store mengder.
 
Jeg kjøpte et slikt starter kit tidligere i sommer. Det fungerer som forventet. Det blir for trangt for flasker med stor diameter. Jeg tror småbjørner er det bredeste du kan bruke hvos du skal få plass til 24 flasker pr brett. Med bredere flasker må du la noen plasser stå ubrukte.
Jeg brakk litt av plasten da jeg pakket opp, så vær litt forsiktig når du tar brettene ut av esken. Jeg limte med karlsons lim og det ser ut til å holde. Tec7 hadde kanskje vært det optimale limet.
Plasttypen er ganske myk, ikke av den sprøe typen.

Alt i alt synes jeg det er et genialt produkt. Tidligere satt jeg flaskene opp ned i kasser med søl og rammel som resultat.
 
Jeg setter flaskene opp ned i kassen etter vask og skylling. Noen kasser er ikke ordenlig "aapnet" i hjornene,,saa her har jeg borret litt med en 10-12 mm bor saa flasken drenerer ordentlig naar den staar opp ned..

Setter hele kasser med flaskene opp ned i et kar med starsan foer fylling av nytt ol.  Man maa da "skli"kassen langs karveggen saa de ikke ramler eller sklir ut.

Snur de etter 3 minutter med neddykking. Saa er de klar til bruk :)
 
Huff, det hørtes jo ut som det -nesten- var drømmeproduktet. Er vel kanskje ikke så lett å få amerikanerne til å lage en spesialutgave for oss nordmenn som stort sett bruker litt andre flasker enn dem.
 
Marius.H.Steen skrev:
Huff, det hørtes jo ut som det -nesten- var drømmeproduktet. Er vel kanskje ikke så lett å få amerikanerne til å lage en spesialutgave for oss nordmenn som stort sett bruker litt andre flasker enn dem.

Dette lager du selv Marius :)
 
Det gikk faktisk greit å få 24 stykker nedi, ihvertfall for korttidslagring. Kan nok ikke stables i høyden, men som flasketre-erstatter er det nydelig!
 

Vedlegg

  • fastrack.jpg.jpg
    fastrack.jpg.jpg
    230,7 KB · Sett: 275
Tilbake
Topp