Fellesbestilling av maltmølle (Trondheim)

Kristian L

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg tenker å ta steget fra ekstrakt til all-grain i løpet av våren, og i den forbindelse trenger jeg en god mølle.

Etter forrige suksess med fellesbestilling av maltmølle fra USA tenker jeg å kjøre noe liknende fra Trondheim. Jeg tenkte å bestille Crankandstein 2A, som de fleste ser ut til å gå god for (enklere å justere enn 2S). Crankandstein har vel uttalt at de får tre møller ned i samme pakke til samme fraktpris, så det er åpent for to til.

Det lønner seg først og fremst for folk som bor ved/kan hente i Trondheim, hvis regnestykket mitt under ikke er helt på jordet. Pris pr mølle (uten videresending) blir da 865 NOK. Hvis vi er heldige kommer pakken med lavere verdideklarasjon enn den egentlig har og dermed lavere moms.

Så da er det egentlig bare førstemann til mølla (*badampsh*).

USD 5,7

Pris om du bestiller alene:

Mølle 2A 96 USDkr 547,20
Frakt 45,5 USDkr 259,35
Subtotalkr 806,55
Momskr 201,64
Forenklet fortollingkr 110,00
TOTALkr 1 118,19

Pris om tre bestiller sammen:

3 stk Mølle 2A 288 USDkr 1 641,60
Frakt 45,5 USDkr 259,35
Subtotalkr 1 900,95
Momskr 475,24
Fotollingsgebyrkr 220,00
TOTALkr 2 596,19
Pr prskr 865,40
Norgespakke Mkr 160,00
Total med fraktkr 1 025,40
 
Bump for oppmerksomhet! Dette funker selvfølgelig for alle som har mulighet til å få fraktet mølle gratis fra Trondheim via omveier også.

Gjerne også kommentarer om utregningene mine er rett, hvis det er mer å spare med post internt i Norge er det fort enklere å lage et spleiselag.
 
Kristian L skrev:
Dette funker selvfølgelig for alle som har mulighet til å få fraktet mølle gratis fra Trondheim via omveier også.
Det burde være mulig å slenge med noen på Trønderbussen ned til Oslo i sammenheng med NM :)
 
hiver meg gjerne på denne bestillingen. Bor i Trondheim. Har ikke kommet i gang med brygginga, men må jo ha mølle etterhvert. 
 
Tilbake
Topp