FG under 0.999

Yo!

Har en ide om en funky saison med FG under 0.999. Noen som har noen tips for å nå dette?
Oppskriften har 4.5 kg pils, 0.5 kg sukker og 0.5 kg hvete, blir 25 liter. Tenker å bruke WLP585.
Planen min er å pitche 1 million celler / ml / plato, med rikelig okygenering. Gjæres på 23 grader til stormgjæringen er over, så øke med 1 grad om dagen opp til 30 grader. Har sukkeret i når stormgjæringen begynner å avta.

Har også planer om å ta ti liter av denne og tilsette WLP 653, WLP 655 eller WLP670. Noen erfaringer?
 
Det kan bli vanskelig, men jeg tror det kan gå.

Eneste gangen jeg har kommet ned til 1,00 var en ganske standard Berliner Weiße hvor gjær- og bakteriekulturen fikk gjære separat en uke før jeg blandet delene.

Jeg tror jeg ville mesket på 64 grader med 4 liter vann pr. kg malt og brukt 1 kg sukker
 
Har du prøvd WLP670? Den virker ganske rett for det jeg planlegger... Men klarer den å gjære ut nok?
Tror du det vil hjelpe å pitche mer gjær hvis jeg ikke når FG?
 
Yo!

Har en ide om en funky saison med FG under 0.999. Noen som har noen tips for å nå dette?
Oppskriften har 4.5 kg pils, 0.5 kg sukker og 0.5 kg hvete, blir 25 liter. Tenker å bruke WLP585.
Planen min er å pitche 1 million celler / ml / plato, med rikelig okygenering. Gjæres på 23 grader til stormgjæringen er over, så øke med 1 grad om dagen opp til 30 grader. Har sukkeret i når stormgjæringen begynner å avta.

Har også planer om å ta ti liter av denne og tilsette WLP 653, WLP 655 eller WLP670. Noen erfaringer?


Tror ikke det går med FG under 1.0

1.0 sg er egenvekten for fersk vann, og øl tror jeg neppe kan bli lettere enn fersk vann.
 
Alkohol er lettere enn vann, så med tilstrekkelig lite sukker og nok alkohol kommer du under 1.000.
 
Tilbake
Topp