Flaskefylling og trykktanker

Hei, leter leter en trykktank på250-500l som ølet kan modnes i før flasking og tåler trykk over speidel sine 1,2bar, eller det jeg egentlig lurer på er hvordan flasker man kunstig karbonert øl på best måte, hva er fremgangsmåten, noen som har link til flaskefylle produsenter og slikt? hvordan gjør mikrobryggeriene det?
kjør på med svar :) :)
 
Hei, leter leter en trykktank på250-500l som ølet kan modnes i før flasking og tåler trykk over speidel sine 1,2bar, eller det jeg egentlig lurer på er hvordan flasker man kunstig karbonert øl på best måte, hva er fremgangsmåten, noen som har link til flaskefylle produsenter og slikt? hvordan gjør mikrobryggeriene det?
kjør på med svar :) :)
Jeg bruker beergun når jeg flasker ferdig karbonert øl. Kjøpte min på bryggselv.
 
Beergun er det som gjelder. Det finnes også en del hjemmelagde løsninger på YouTube, men jeg tror BG er den beste løsningen for de fleste. Den krever litt tilvenning – prøving og feiling – før teknikken sitter. Det er nemlig fort gjort å få underkarbonert øl. Ølet må være så høyt karbonert at det er helt på grensen til at det skummer over. Viktig at både øl og flasker er godt nedkjølt, og at man bruker lavt trykk under prosessen, maks 5 PSI. Dette med trykktank på 250-500 liter kan jeg ikke svare deg på. Jeg bruker standard 19 liters Jolly-tanker.
 
Takker for svar.
Har en beergun men kan ta litt langtid med femhundre liter :) Har sett på meheen sin flaskefyller ,den virker som er veldig praktisk og tar ikke for stor plass. Noen som har erfaring med den eller andre flaskefyllere?
 
Takker for svar.
Har en beergun men kan ta litt langtid med femhundre liter :) Har sett på meheen sin flaskefyller ,den virker som er veldig praktisk og tar ikke for stor plass. Noen som har erfaring med den eller andre flaskefyllere?
Ja, nå snakker vi. Her er vi jo over i semi-proff størrelse. Må jo være gull for bryggelag også. Ser at nærmeste forhandler er i England – lurer på hva noe sånt kan koste? De har et system for etiketter også.
 
ja genial sak men koster flesk og svor og litt til. fikk tilbud fra de på de forskjellige m2 og m4 og m6, m4 var vist kun beregnet til flasker over 550ml, m2 koster £28,614.00, men den er uten rinser. etikettsystemet kostet £14671.00.
 
Tilbake
Topp