Flasker fra lade gaard

Panerai

Norbrygg-medlem
jeg har et par flasker fra lade gaard. Noen sier de funker. Andre ikke.

Er det noen som har opplevd at flaskene knuser i korkemaskinen(bordmodell) ?

Får man korken greit på?
 
Ikke opplevd noen problemer så langt. Men det er hardt å sette korker på de. Korket kanskje hundre stk.
 
Dette lurer jeg også på. Det er jo sånne twist korker på dem, og gjenger. Går det greit å cappe dem med europris caps og den røde håndmaskinen?
 
Den røde håndholdte kapselpåsetteren er livsfarlig uansett flaske, IMO. Eller så er jeg for klønete.

Har den lille røde, kjøpt på Europris for over 20 år siden, og har aldri hatt et feilslag. Bjørnunger og Longnecks går like fint.
Men, bare så det er sagt har jeg vel ikke prøvd meg på Ladegaard flasker. Har ikke de skrukork da?
 
Me har korka et par Ladegaard flasker. Dei har blitt tette. Men pass på, dei er veldig tynne i godset og kan fort sprekke ved bruk Europriskorkeren.
 
Nøgne Ø sine er skikkelig gods. Lade er tynnere, men har ikke opplevd det som noe problem. Men jeg har sikkert 6-7 batcher bak meg med to forskjellige korkere og nå har jeg gitt opp disse flaskene fordi jeg til stadighet måtte helle ut dau øl pga at korken ikke satt skikkelig. Ofte så mange som 1/3 av flaskene. Det er mye svinn og da sparer man jo ikke noe i det lange løp.
 
Har et par titalls Lade flasker i sirkulasjon. Har aldri hatt problemer med dem. Litt hardere å korke enn NØ dog


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har også noen slike flasker men fikk ikke dreis på korkingen. Med vanlige bjørnunger går korken inn i hylsa og flaskene henger igjen i denne. Med Lade så ville ikke korken inn med kraften jeg våget å bruke på armen.
Hvor mange kilo med hvilken maskin bruker dere som får det til?
Er redd at korkeren går sund hvis jeg står/ henger på armen.
 
Tilbake
Topp