For lite kullsyre

Har en kompis som har vært litt uheldig og fått for lite kullsyre i flaskene som som har stått i 2 uker. Er det noen muligheter for å få mer kullsyre?

Var på nippet til å skrive, ja ,tilsett mer CO2 men tar meg sammen
Vil tro riktig svar er B: vent å se om det ordner seg

Prøv å rugge litt forsiktig på hver flaske og sett dem med litt høy tempratur i 10-14 dager(22*-24*)sett dem deretter i kjøleskap. Om det ikke virker så kos dere med det dere har,start gjerne med noe som er bedre så går alt ned etter hvert.

Vi har vel alle en 'kompis' som dropper innom og tukler med bryggene våre fra tid til annen :)

Sett 'Engelsk' foran type-navnet og fortell gjester at de SKAL ha lavt karboneringsnivå :)
seveland er en liten luring... men helt enig faktisk. har en havre stout som ble litt sterkere en planlagt og helt uten co2 etter 2 uker på flaske. på fat er den kjempe god. nekter å gi opp de 2 kassene, om jeg så må drikke de uten co2

Jeg har flere ganger tatt meg bryet med å åpne alle flaskene og tilsette enten sukker eller cbc-1 for så å korke på nytt. Det har løst problemet. I dag har jeg stort sett løst dette med å alltid bruke CBC-1 på øl over 8% i styrke. Det er litt arbeid med å rekorke alle flaskene men langt mindre stress enn å brikke en hel batch flatt øl eller å måtte brygge på nytt. Men vent til du er helt sikker på at ølet er ferdig karbonert. Det er ikke uvanlig at øl krever mer enn to uker på å få spist opp alt sukkeret. Risting på flaskene og økning av temperaturen er som det står over ofte det som skal til.

Mvh
Bårdd

Tilbake
Topp