Bokser har uten tvil bedre holdbarhet enn glass. Jeg gikk fra Beergun 2.0 til Duofiller og BenchMK.
NEIPA'ene mine holder seg mye lenger på boks enn på flaske.
Her skjønner jeg ikke fysikken. Hvordan kan en forseglet boks med øl, på la oss si 1bar(?), slippe inn oksygen i skjøten uten at boksen mister alt trykket? Jeg skjønner ikke hvordan noe kan trenge inn mot trykket?Det er vistnok i skjøtet problemet sitter. Selv om boksen virker tilsynelatende tett kan den slippe inn mye oksygen. Så jeg ville ikke følt meg helt sikker
Her skjønner jeg ikke fysikken. Hvordan kan en forseglet boks med øl, på la oss si 1bar(?), slippe inn oksygen i skjøten uten at boksen mister alt trykket? Jeg skjønner ikke hvordan noe kan trenge inn mot trykket?
Høres ut som ei dårlig boksmaskin. Jeg har hatt øl på boks som har stått vel 18 måneder nå og som ikke var noe å utsette på. Engelsk Bitter det, og har hatt IPA på rundt året som har vært friske og fine, godt med kullsyre og hard boks når jeg klemmer på boksen.Nei det er et godt spørsmål, men hvis den ikke er helt tett vil den også miste trykk etterhvert
og det vil altid være diffusjon begge veier selvom trykket og diffusjonen er sterkere andre veien
Det er vel sånn universet ender, også?Jeg har aldri opplevd bokser som har vært helt flate altså, det var bare teoretisering
Alle flasker og bokser vil tilslutt ende opp uten trykk
Det er vel sånn universet ender, også?
Har du dokumentasjon på det?Mange bokser slipper også visstnok inn mye oksygen, så jeg er usikker på om de egentlig er no bedre enn flasker
Det er her jeg har det fraHar du dokumentasjon på det?
Denne kan være verd å høre på https://beersmith.com/blog/2023/12/...er-with-colin-kaminski-beersmith-podcast-293/
(+) Én av disse variantene kan gi ekstra kreftrisiko: – Burde vært forbudt for 25 år siden
Om du kjøper brus på boks, plast- eller glassflaske kan ha stor betydning for helsen din.www.nettavisen.no
Var det @loebrygg som nevnte noe med belegget i bokser for en liten stund siden?
Skulle ikke være dette du tenker på:(+) Én av disse variantene kan gi ekstra kreftrisiko: – Burde vært forbudt for 25 år siden
Om du kjøper brus på boks, plast- eller glassflaske kan ha stor betydning for helsen din.www.nettavisen.no
Var det @loebrygg som nevnte noe med belegget i bokser for en liten stund siden?
Er det noen med pluss abonnement som kan summere opp hovedpunktene i artikkelen?(+) Én av disse variantene kan gi ekstra kreftrisiko: – Burde vært forbudt for 25 år siden
Plastliningen inni boksen avgir BPA over tid. Bisfenol A har føtt økt fokus den siste tida etter at grenseverdien for opptak i kroppen ble senket ned til 0.2 nanogram pr kilo kroppsvekt. Ølboksene er jo da naturligvis et fokus, mens alt annet som er laget av plast og glassfiber gjelder å bygge eller produsere så mye som mulig av.Er det noen med pluss abonnement som kan summere opp hovedpunktene i artikkelen?
Ok, så hovedfokus var mtp kreft? BPAer er også assosiert med andre diagnoser/tilstander som f.eks ADHD. F.eks meg og mine jevnaldrende på +/- 40 ble utsatt for et høyt inntak av BPAer gjennom tåteflasker og lignende som babyer.Plastliningen inni boksen avgir BPA over tid. Bisfenol A har føtt økt fokus den siste tida etter at grenseverdien for opptak i kroppen ble senket ned til 0.2 nanogram pr kilo kroppsvekt. Ølboksene er jo da naturligvis et fokus, mens alt annet som er laget av plast og glassfiber gjelder å bygge eller produsere så mye som mulig av (ja, jeg tenker på vindkrafta).