• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Fraplukket Netthandelen 30 liter

Eirik KG

Norbrygg-medlem
Kjøpte en Netthandelen 30 liter for å plukke den fra hverandre og bygge opp igjen med egenprogrammert utstyr. Jeg gjorde det, men bryggeren ble aldri brukt til noe, da jeg har annen maskin som brukes til brygginga.

Så nå selger jeg skjelettet videre. Den har aldri blitt brukt til brygging og har aldri hatt annet enn vann i seg, men det er altså ikke en maskin som kan brukes slik den er.

Følgende er gjort:
- Kontrollenheten er demontert og kastet; kun et hull gjenstår. Innkapslingen følger med, men inneholder ingenting (en del skruehull og sprekker i dette etter montering av egen mikrokontroller)
- Temperatursensor er fjernet fra termobrønn (Termobrønn i bunn er tilstede og tett, men har ingen sensor).
- Plastdeksel på bunnen av kjelen har noen skruehull og sprekker etter montering av SSR/kjøleribbe.
- Overopphetingsvern er demontert. Medfølger, men frakoblet.

Følger også med maltrør, lokk, kjølespiral og stativ til maltrør (alt som følger med i esken originalt).

Dette er da en maskin for de som er ute etter et prosjekt. Varmeelementer er intakte, og maskinen er tett, men ellers må alt monteres. Oppsummert er jeg ute etter en kjøper som vet hva som må til for å få den sammen.

Har også en ubrukt Grainfather connect kontrollboks, og termobrønn til dens temperatursensor som du kan kjøpe til en billig penge. Connectboksen har jeg kun åpnet eska på, og har ikke satt strøm på den engang. Termobrønnen til connect er ganske stor så et 16mm hull må borres i siden av kjelen i stedet for under, og på grunn av dybden til sensoren er det da vanskelig med maltrør. Kan derfor slenge med en BIAB-pose som passer oppi.

Ønsker ikke å sende i posten på grunn av størrelse. Kan hentes i Kværnerbyen (Oslo).

Selger kun maskinen for 900 kr, eller 2000 for maskin med Connect-boks og termobrønn (Nypris på Connectboks, termobrønn og mutter er 1298+159+119). Ønsker ikke å selge kun Connect-boksen, da hovedgrunnen til at jeg selger utstyret er å bli kvitt utstyr som tar plass uten at jeg bruker det.
 
Tilbake
Topp