Frustrert over feillevering.

Hei!

Jeg  bestilte varer fra Vin og Bar på onsdag 26/10. Bestillingen bestod av blandt annet 500g Nottingham tørrgjær. Planen var å brygge i går (150 liter IPA), men pakken var ikke kommet. Grunnen til dette skyldes ikke Vin og Bar, men Posten, da pakken var levert inn på Posten samme dag som jeg hadde bestilt. Jeg tok sjansen på at pakken ville komme i dag, så jeg mesket og silte i går og hadde tenkt å koke i dag. Pakken ble sporet i formiddag, og den hadde ankommet mitt lokale postkontor. Glad og fornøyd dro jeg ned til bryggelokalet og satte på gassbrenneren. Åpnet så pakken jeg hadde mottat og der ligger det IKKE en pakke på 500g gjær, men EN pakke på 11g. Kontrollerte pakksedel, og der stod det 500g. Hev meg på tlf og fikk forklart feilen. De beklaget feilpakkingen og var svært behjelpelig og satte seg umiddelbart i bilen for å nå det lokale postkontoret før kl 1700 (kl var da 1655). Pakken blir sendt ekspress over natt, så jeg tror jeg har den til i morgen. Da blir mitt spørsmål, går det bra å la vørteren stå i to dager før koking? Kan opplyse at jeg har varmet vørteren opp til ca 80grader i dag og i går.

Jan-Terje.
 
Det kommer helt an på hvor kresen du er. Men to dagers pause mellom mesk & koking tviler jeg på at så veldig mange vil kunne merke særlig av.
 
Den største sjansen for feil er om der kommer noen bakterier som begynner å vokse der. Men om du har hatt den opp til 80C er vel sjansen mye mindre.
 
Tilbake
Topp