Frys som kjøleskap

Tav

Hei. Har fått så gode svar på mine spørsmål her på forumet til nå, så eg prøver igjen.
Var tenk til og kjøpe meg nytt kjøleskap til Cornelius fata. Men eg ser jo att eit kjøleskap ikke er laga for og ha corneliusfat i, det blir jo skjeldent plass til mere enn 2-3 stk. Att dette er en skandale av kjøleskap-produsentene, er jo klart, men ikke så mye jeg kan gjøre med det nå.
Lurte derfor på om noen her på forumet har pørvd og bygge en fryseboks, som er mye mere anvendlig, om til  kjøleskap. Problemet med dette må jo være reguleringa. De fryseboksene eg har sett i dag, klarer ikke en så varm tepmeratur som 4 grader. Men dersom det fks er pt-100 element som styrer temperaturen, er det jo bare og sette en motstand i serie. Noen som har gjort dette? Forslag?

Ja, heilt definitivt, og så billig, langt under 200, men mulighet for 10A utgang. Bra forslag

Jeg bruker en fryser og ut200 som øleskap.
Plass til 5 fat + 6kg co2 flaska. Helt konge  :yes:

Du burde dog putte en luftavfukter i øleskapet for å unngå fukt på innsiden iht amerikanske forumer.

6 Fat og 5 kg co2 i eit øleskap høres jo svært bra ut. Hvor stor er fryseren i yttermål da?
Trur nok uansett att det blir fryseboks i stede for kjøleskap.

Men luftavfukter inne i en fryseboks?
Hva bruker du da? bare selicagel (kuler som tar opp fukt), eller en elektrisk sak?

"Motstand i serie"
Hvorfor?
Hele prinippet ved styring er jo at en kun slår inn kjølingen så lenge det er nødvendig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tilbake
Topp