13 kw? Det er altfor lite. Du må handle en skikkelig brenner, ikke et lite gassblussHeisann.
Trenger litt hjelp med å finne gassbluss/brenner.
Har vvb-bryggeri og kjelen tar vell en 100-150 liter vørter.
Noen som kan hjelpe litt?
Hvor mange kW bør d være?13 kw? Det er altfor lite. Du må handle en skikkelig brenner, ikke et lite gassbluss
50 kwHvor mange kW bør d være?
Hvor lang tid bruker du på å varme opp/koke? Litt mtp hva som er nok effekt.Vi bruker en blichmann floor burner . Denne er på 21 KW. Fungerer knallbra på 110l kjele.
Hvor lang tid bruker du på å varme opp/koke? Litt mtp hva som er nok effekt.
Sent fra min D5503 via Tapatalk
Har du litt anbefalinger mtp størrelse på skjørt? Og er d behov for lufting i skjørtet? Eventuelt annen erfaring.....Svinnet teller mest mht gassvarming, og det er det mye av! Jo større bunn jo bedre. varmeskjold er også bra, dersom det klarer å hente varmluften nederst.
Har en kombinasjon av vanlig ringbrenner, typisk lik disse 8.5/13kw brennerene. Har byttet dyse og satt på 2bar regulator. På denne måten har effekten blitt mer enn doblet og fungere veldig godt til å holde 100L+ på kok. I senter av denne er det montert en slik jet brenner mye lik den som er linket til over, denne brukes bare ved oppkok, bråker endel, men gir igjen 50+KW. Dette oppsettet klarer 30 til 100 grader på 20min, 100 ish liter. Gikk fra underkant 60grader til fosskok på 9minutter sist eg brygget. Sparer jo fort inn en time av bryggedagen med noe effekt tilgjengelig så er bare å kjøre på med den en kan
Interessant.
Kan du forklare hva du mener med å bytte dyse? Jeg har kjøpt ny regulator, men har ikke testet den ennå.