Gjærstarter

Jeg løste det ved å bestille en pump med luft filter. Får heller bruke røreren når det greier seg med opp til 2 l starter.

Erlenmeyer er gull, de i ordentlig kvalitet (dvs fex fra bryggselv) kan du tilogmed sette rett på plata og koke vørteren i uten noe mer holuspokus :)

Erlenmeyer er gull, de i ordentlig kvalitet (dvs fex fra bryggselv) kan du tilogmed sette rett på plata og koke vørteren i uten noe mer holuspokus :)

Nja.. Mange gjør det, men kolbene er ikke beregna for elektrisk oppvarming. Flere tråder her om sprekte kolber pga dette. Selv bruker jeg en billig gassprimus og gass fra Biltema. Kolbene skal vist tåle gassoppvarming bedre. :)

Har btw kun 3 liters kolbe. Aner ikke om BT primusen tåler 5L

Vil det bli en dårligere starter med luftpumpe og glassbalongen min?

Jeg vet ikke om røreren min greier en 5 l.Har en jeg har lagd selv av en datavifte og hardiskmagnet.

Selv om den ikke klarer en fem-liters starter så klarer den kanskje tre, og da har du headspace i 5-literskolben.

Og hvis du begynner å lage større startere så blir det evt bare å oppgradere bare røreren, ikke kolbe og rører.

Jeg får vel gjør det etterhvert, men får greie meg med det jeg har kjøpt nå! Det er vel viktigere å få laget noe øl enn å bare kjøpe mer utstyr.

Tilbake
Topp