Gjengetape av og på

Heisann! Hadde bare brygget to ganger før jeg fant ut jeg ville prøve meg med en solar project-pumpe for å sirkulere litt, med et inline termometer i t-stykke, hurtigkoblinger og en liten kuleventil for å strupe pumpen.

Har måttet bruke gjengetape (PTFE) for å få alle disse delene tett, og da slo det meg bare at jeg i teorien må skru alt fra hverandre hver gang jeg skal bruke dette - og dermed også måtte ta ny gjengetape på hver gang, da denne virker å gå i stykker når jeg skrur opp igjen.

Er dette måten dere gjør det på? Eller kan man la vær å skru fra hverande delene hver gang, og kunne kjøre PBW gjennom for å vaske? Er jo forsåvidt på varm side dette skal brukes, kanskje med unntak av hurtigkoblingen som står på selve kjelen.
 
Har gjort det! Raidet aliexpress.. Men jeg har stort sett måttet bruke tape for å feste alt av hurtigkoblinger, så sånn sett er spm mitt om jeg må demontere disse og vaske mellom hver gang, og så montere ny tape
 
Har gjort det! Raidet aliexpress.. Men jeg har stort sett måttet bruke tape for å feste alt av hurtigkoblinger, så sånn sett er spm mitt om jeg må demontere disse og vaske mellom hver gang, og så montere ny tape

Neh. Du ødelegger også gjengene på den pumpa hvis du skrur av og på. Evt kan du ta det hvis du føler for det en sjelden gang. Jeg gjør det aldri selv.
 
Tilbake
Topp