Gjengetråd Vs gjengetape

Merkelig at det skal lekke så kraftig men da er det bare og peise på med mer gjengetape, bruker ikke annet selv. Bruker så mye at delene ikke kan skrues helt sammen fordi de stopper i tapen.

For øvrig så er nipplene jeg bruker ut mesk inn pumpe ID 10mm. Men. Mener at jeg aldri hadde dette problemet med FB fra katla og et annet herms-oppsett.

Helsveist eller ikke, kavitere kan det gjøre uansett:)
Blir det ikke for mye styr så er det ikke dumt å gå opp en dimensjon på det som er foran pumpen.

Man rasper gjengene for å holde gjengetape på plass og ikke sklir langs gjengene. Endel rørdeler man kjøper nå er ferdig raspet. Når der er sagt har jeg ikke raspet noen av mine. Bruker den tanntråden og det står på hvor mange omdreininger man skal ha for aktuell rørdimensjon.

Får du samme problemet dersom du kjører bryggeriet uten malt? Hva med uten falskbunn?

Det skjer uansett. Har brukt kun vann nå. Og diptube over falskbunn, uten hems. Det som var litt fønny i går var at jeg skulle bare tømme boilermakeren for vann. Det satt på en slange så jeg bare åpnet opp, masse luft som kom i slangen i slangen. Vannet hadde stått noen dager, vet ikke hvis det har noe å si.

edit : Noe er feil med delete knappen i dag... Har ingen mulighet for å slette innlegg som burde vært slettet

Fant du ut av problemet @Miguel ?? Har slitt litt med det samme på boilermakeren min.. kjører litt tynnere mesk idag, å det ser ut til å ha løst problemet hos meg iallefall

Tilbake
Topp