Gjengetape eller Loctite

MegaTrond

Norbrygg-medlem
Hvordan er det å bruke loctite eller Lock-all til å tette deler i bryggeutstyret? Har diverse koblinger jeg skrur sammen og bruker gjengetape men ser det samler seg litt dritt innimellom så demontere de av og til og rengjør. Kan loctite være bedre? Tenker at det kanskje tetter bedre mellom gjengene så det ikke sniker seg inn vørt som ligger å mygler. Har egentlig ikke behov for å demontere utenom for å rengjøre så hvis jeg kan slippe det så hadde det vært fint.
 
Hvordan er det å bruke loctite eller Lock-all til å tette deler i bryggeutstyret? Har diverse koblinger jeg skrur sammen og bruker gjengetape men ser det samler seg litt dritt innimellom så demontere de av og til og rengjør. Kan loctite være bedre? Tenker at det kanskje tetter bedre mellom gjengene så det ikke sniker seg inn vørt som ligger å mygler. Har egentlig ikke behov for å demontere utenom for å rengjøre så hvis jeg kan slippe det så hadde det vært fint.
er nok ikke matvare godkjent locktite, så vi bruker gjengeteip.
 
På kald saide er det ingenting som er bedre en å demontere og koke delene. Er det en hypotetisk mulighet for ansamling av uønskede smådjevler, så kan du betrakte som en garanti for at de finnes der, klare til å kødde til ølet ditt som passerer forbi.
 
På kald saide er det ingenting som er bedre en å demontere og koke delene. Er det en hypotetisk mulighet for ansamling av uønskede smådjevler, så kan du betrakte som en garanti for at de finnes der, klare til å kødde til ølet ditt som passerer forbi.
Godt poeng. Fortsetter med gjengetape
 
Locktite er et merke og har flere produkter, hvis du tenker på smørbar gjengtettning fra Locktite ville jeg aldri brukt det.
Gjengetape rundt om er vel også alltid PFTE/Teflon? Det er vel heller ikke ønskelig i kontakt med drikkbart.

Jeg har god erfaring med Locktite 55 gjengetråd (dog ikke bryggerelatert), den er godkjent for drikkevann og deler kan
skrues tilbake uten lekkasje imotsettning til gjengetape.
 
Vi bruker da Locktite 577 på drikkevann, varmt og kaldt, aldri hatt problem med det.

Locktite 55 er helt ok, men stry slår den ned i støvlene på væskerør.
 
er nok ikke matvare godkjent locktite, så vi bruker gjengeteip.
Locktite 577 ER næringsmiddelgodkjent.

Til tetting av grove rørgjenger. Tetter mot lavt trykk umiddelbart etter at detaljene er montert sammen. Erstatter lin pasta og teflonbånd m.m. Hurtigtettende mot lave trykk: 20 % styrke etter 8 minutter på ståldetaljer. Maksimalt tetningstrykk etter 24 timer over 350 bar. Maksimal spaltefylling 0,8 mm. Drikkevannsgodkjent NSF. Faremerking: irriterende, miljøskadelig.
 
Tilbake
Topp