Grainfather G40

Vedlegg

  • PXL_20230807_091553606.jpg
    PXL_20230807_091553606.jpg
    1,2 MB · Sett: 26
Har montert inn kran i steden for Hex mutter og en slange der rett i sluket. Gjør at det er lett å vaske og spyle rett i sluket.

Dette er kranen jeg har montert.
Men er igjen bekymret for pumpa. Se feilmelding over og video av hvor lav flow jeg får. Har denne gangen brukt humlesil, og det var relativt lite humle tilsatt.
 
Når det koker i kjelen så kaviterer det så mye at pumpen ikke får inn nok veske. Så den trekker inn luft.

Så slik jeg gjør det når det nærmer seg slutten av kok.

  • Skrur av varmeelementet litt. Slik at koken roer seg.
  • Så pumper igjennom kjøleren i noen minutter. Slik at den får kjørt nesten 100' vørter og desinfiseres.
  • Så stopper pumpe og setter på varmen igjen.
 
Når det koker i kjelen så kaviterer det så mye at pumpen ikke får inn nok veske. Så den trekker inn luft.

Så slik jeg gjør det når det nærmer seg slutten av kok.

  • Skrur av varmeelementet litt. Slik at koken roer seg.
  • Så pumper igjennom kjøleren i noen minutter. Slik at den får kjørt nesten 100' vørter og desinfiseres.
  • Så stopper pumpe og setter på varmen igjen.
Fint tips. Så da vil vel pumpa oppføre seg normalt snart, tenker jeg. Pumper du bare gjennom 2 minutter slik de sier ? I G30 sa de 10-12 min .
 
På G30 så har jeg vanligvis pumpa de siste 10-15min, men måtte endre på vanen med G40. :)
Kjører igjennom også etter at kok er ferdig. Så er nok desinfisert. Tar altid første ut pumpe i vasken. Slik at jeg er sikker på at det ikker er noe gammelt grums i slangen.
 
Har du også mekket et opplegg for whirlpoolarm med pumpe? Har du et tips om jeg vil ha dette? Slik jeg forstår det må vi jo røre whirlpool i 15 minutter, noe de færreste gidder å gjøre. Det beste hadde vært om jeg hadde en maskin som gjorde dette for meg.
 
Ja, men om det er anbefalt å bruke den så. Men pumper ikke pumpa ut fra siden?
 
Den pumper bare rett ut ifra veggen. :) Men med armen så får man sirkulert rundt ifra bunn.
 
Tilbake
Topp