Grimstad bryggerlag

Det burde det jo. Finnes mange hjemmebryggere i Grimstad og omegn, og tilgangen på råvarer er jo bedre enn de aller fleste steder i landet. Jeg vet at det finnes flere hjemmebryggere i Grimstad og et par i Homborsund.
 
:noway:

Jeg har snakket med innehaveren av olbrygging.no (som driver salg av råvarer i Grimstad) og han sa at det ikke finnes noe i Grimstad, ikke noe offisielt iallfall.
Han snakket om det kanskje finnes et lag i Lillesand...

Jeg tenkte å starte opp et lokal lag hvis det ikke finnes....
 
Det er mange bryggere i Grimstad, men ingen lag som jeg vet om. I Lillesand har du Tingsaker Mikrobryggeri, som jeg har forstått at er en fast gjeng som brygger. Senere i høst arrangerer de Lillesands-mesterskap i ølbrygging (dessverre kun for Lillesands-folk)...
 
Jeg er med!

Har prøvd å dra i gang et bryggertreff tidligere men ble ikke noe særlig oppslutning om det, så dette er et bra initiativ!
 
Igrunnen overraskende at det ikke finnes et mer aktivt bryggerlaug/miljø her i mikrobryggeriets vugge :) Er det noen aktive medlemmer fra sykkel og øl byen?
 
Det er mange aktive her i byen, men ikke noe som er organisert dessverre.
Måtte ha vært en mulighet for å organisere noe uformelt en gang i måneden på Apotekergården. Flere av dem som jobber der er jo også habile hjemmebryggere. Mine tanker om det er å ha en fast kveld i måneden hvor det er samling for utveksle erfainger og smake litt på det gode utvalget som er blitt der. Ved å ha det der, kan man jo ikke nyte medbrakt, men man da har man i hvertfall et fast sted.

Noen som har andre tanker?
 
Tilbake
Topp