• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Halvflasker

Trist å høre, men jeg hadde garantert droppet ølbrygging dersom jeg hadde opplevd det samme mange ganger uten å finne feilkilden.
Flere på forumet har vært nær ved å gi seg.
Skjønner også at motivasjonen for å investere i kostbare fat er lav når resultatet er å tvilsomt.
Håper du finner en venn og brygge med
 
Sukkerlaken ble tilført hver flaske med en slik sprøyte man får på apoteket.

Spørs da om du er heldig med dosering av sukker til karboneringen. At ølet kommer sakte ut er gjerne overkarbonering eller for høy temp på ølet. Hvis det spruter ut er det gjerne infeksjon, hadde et slikt i helga hvor flere ble våte :)
 
Hvis det går an å si sånt her på foumet, så begynte jeg ikke å brygge fordi jeg var særlig interessert i prosessen eller alsken ølsorter. Jeg ville ha større mengder billig øl.

Jeg leste meg godt opp i bøker og her på forumet før jeg brygget, og ser ingen alvorlige feil i prosedyrene mine hva hygienen angår.

Nei, jeg tenker at Siris og Nimkasi straffet meg med den ene piss-batchen etter den andre for min u-hellige tilnærming til bryggekunsten. Jeg har gitt meg nå, men hvis jeg hadde tenkt på det for et år siden, skulle jeg ofret katta til dem for noen batcher godt øl.

Dette var jo et nyttig og hyggelig forum, så hvem vet, kanskje en vakker dag...
Bis dann.
 
Sist redigert:
Du får legge den tanke bak og heller brygge for å få noen få gode øl istedenfor mye dårlig øl, du skal se det da går bra.
 
Tilbake
Topp