satte en Urquell-klone torsdag. Den ble satt med WLP800, som ble startet 3 dager før. Karet står i kjøleskap med ca 10 grader, men gjæringen er ikke i gang ennå. Har noe gått galt, og er det noe jeg kan gjøre!
Korleis meinar du gjæringa ikkje er komen i gong? Er det manglande plopping i gjærlåsen du baserar dette på, eller har du føreteke målingar av gravity frå dag 0 til dag 3?
Korleis meinar du gjæringa ikkje er komen i gong? Er det manglande plopping i gjærlåsen du baserar dette på, eller har du føreteke målingar av gravity frå dag 0 til dag 3?
Takk for den - diagnosen er klar: gasslekkasje i gjæringskaret. Trykket lett på lokket - svaret ga seg selv. Visuell inspeksjon understreker diagnosen, det gjærer i karet!!
Takk igjen for svar!
Hvordan har det gått med brygget ditt? Min batch er klar til flasking i morgen, men smaken indikerer allerede nå et godt resultat. Hvor mye sukker bruker du karboneringen?
Hvordan har det gått med brygget ditt? Min batch er klar til flasking i morgen, men smaken indikerer allerede nå et godt resultat. Hvor mye sukker bruker du karboneringen?
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.