Hei alle sammen!

Jeg så plutselig at denne siden var kommet opp! Så bra, da er det bare å sette i gang.

Vi hadde første Salten- møte i Bodø lørdag 17. mars, hvor det var representanter fra Saltdal, Gildeskål og Bodø. Et svært hyggelig og lærerikt treff. Vi var ikke så mange som vi kunne vært pga diverse omstendigheter. Potensialet er betydelig større.

Vi snakket om å ha neste treff i Saltdal i juni og i Gildeskål (Inndyr) til høsten.
Tor og Børge, nå venter vi på innspill og initiativ om treff på Rognan!

Mvh Svein Erik  :)
 
Joda Svein Erik. det jobbes med det. Det ligger nå hos Bonden Rune som trenger avløser den helga.

Planen er at vi starter dagen i vårt bryggerhus med litt info og omvisning. Så er planen at vi drar opp  til Rune for utvidet prat og smaking.evt en demo av Speidel o.a

Det må sies at ALLE bryggere i regionen er velkommen til å ta kontakt, og til å være med på treffet. Vi håper alle at vi skal få dette til å bli en årlig tradisjon.

Videre må jeg si at ALLE på Norbrygg forumet er velkomne til å legge igjen sine kommentarer på dette under-forumet.
Håper vi treffes igjen snart

Torga
 
Da var man (endelig) tilbake fra Kreta.

For at jeg kan bli med må det bli første eller andre helg i juni. Lørdag 2 eller lørdag den 9?

Hvordan passer dette for dere andre?
 
Hei!
Helga 8-10. juni er det fotballcuper både på Rognan og Reipå. Tipper det er mange av oss med fotballspillende barn som er opptatt den helga. Gjerne lørdag 2. juni for min del. Dessuten er det jo snart bare 2 uker til! :)
Svein Erik
 
Da tror jeg vi satser på lørdag den 2.

Har snakket med Rune, han er fortsatt usikker på hvordan det ligger ann med våronna og slikt, men han får det vel til.

Sånn foreløpig plan blir å starte opp nede hos Myra bryggerlag, for så å forflytte oss 10km til Rune. Der blir det grilling og ølsmaking samt et demo-brygg på Speidelen. Fellesbrygging som nytes på høsttreffet? Alle tar med litt grillmat, Rune har grill.

Ang. overnatting så har vi og Rune en del plasser, teltplasser i fleng, hotell og campingplasser i nærheten.

Håper så mange som mulig kan stille, også nybegynner.

Godværet er bestillt, så nå er det bare å møte opp folkens  :biersmile:
 
Heia!

Et dedikert delforum for saltenbryggere - herlig!

Jeg kommer ihvertfall til Saltdal 2/5, er jo blitt lovet å få smake på medaljeølet fra NM!  Skal vi komme med innspill på øltype nå eller tar vi det på plass?

For ettertiden foreslår jeg at vi starter en ny tråd for hvert arrangement - så blir det lettere å holde oversikten.
 
Hei!
Det går vel strengt tatt ikke inn under Salten, men prøver meg likevel. Jeg flytter til Lofoten i høst, og håper å kunne fortsette ølbrygginga der. Lurer i den forbindelse på hvor man får tak i malt og humle og sånn oppi nord. Håper noen kan komme med gode tips.

@slak..
 
Aslak B skrev:
Hei!
Det går vel strengt tatt ikke inn under Salten, men prøver meg likevel. Jeg flytter til Lofoten i høst, og håper å kunne fortsette ølbrygginga der. Lurer i den forbindelse på hvor man får tak i malt og humle og sånn oppi nord. Håper noen kan komme med gode tips.

@slak..

Hei og velkommen!

Som de fleste av oss andre så bestiller vi mesteparten av bryggeriråvarene fra Petit agentur, det er lite å få kjøpt i butikker i denne regionen. Med ujevne mellomrom så kjører det noen kjenning av oss som kjører forbi Petit og tar med seg maltsekker. Noen gang går faktisk turen videre til Lofoten... Da ville jeg satset på å få med noen maltsekker, mens humle og gjær får du kjapt og greit per post. Reiser du til Bodø innimellom blir det enda enklere. Husk også at Ola fra Petit har antydet at han skal kjøre til Bodø både om høsten og våren (blir annonsert på nettsidene til butikken), og da kan du få fraktfri leveranse til Bodø.
 
Ola på Petit har planlagt en tur til Salten i løpet av høsten, trolig i oktober. Kanskje det sammenfaller med Smalahovetreffet på Inndyr 27/10, vi får se...
 
Tilbake
Topp