Hjelp meg med å redusere oksygeneksponering

Surret gjorde de ikke, de skulle teste.

Har ikke hørt den nei, hører svært lite på podkast, har du en kjapp oppsummering? Er vel ikke en hemmelighet at jeg jobber på et stort bryggeri, dog kun involvert på finanssiden, så har noe kontroll på hva vi leverer av o2 i ferdig produkt.
Det med surringa var en spøk - om du skulle være i tvil:). Men en forklaring må det jo ha - og jeg har litt vondt for å tru at den er at oksygenpåvirkning er tull.

Colin Kaminski er hovedforfatteren av boka Water, som han ga ut sammen med John Palmer. Han er ikke en hvilken som helst amatør, og er vel verdt å høre på.

Det dreier seg om hva han fant ut da han gjorde en del tester av hvordan oksygen kan krype inn i prosessen rundt tapping av ferdig øl. Verktøyet var et svært avansert apparat for DO-måling, altså noe helt annet enn et vanlig DO-meter. Her måles ppb, ikke ppm - og det er snakk om sjukt lave verdier hos profesjonelle bryggerier.

Det finnes faktisk en del podcaster som er verdt å høre på. Og om folk flaska ølet sitt, som jeg gjør, fikk de mer tid til å høre på dem:).

Tilbake
Topp