Har fått meg en sånn vacuumpakker fra OBH Nordica, så alle humlepakkene blir vacuumert igjen rett etter bruk og lagt i kjøleskapet igjen.
Vet ikke om de burde legges i fryseren i stedet, selv om de åpnes igjen for en ny runde i løpet av 1-2 måneder?
Originalpakningen med resterende humlepellets går jo oppi en ny vacuumpose som vacuumeres/forselges igjen. Kan ikke skjønne hvordan dette påvirker lufttettheten?Gjør omtrent som @Rune Kallhovd , men sluttet med å oppbevare i den originale pakningen av alu, da jeg ikke følte det ble like lufttett. Mulig alu-posen mottvirker dette.
(Hadde nettopp opptelling i fryseren. Blir noen sorter etter hvert, ja....)
Jeg ville gjort det om jeg fikk vakumereren til å funke på originalposene. Men jeg må pakke om til vanlge poser, og jeg stoler ikke på at de er tette nok. Originalposene har jo oksygenbarriere - og det funker vel som aromabarriere, også.Jeg vakumerer humlerester.
Jeg tar bare en vakuumpose utapå originalposen.Jeg ville gjort det om jeg fikk vakumereren til å funke på originalposene. Men jeg må pakke om til vanlge poser, og jeg stoler ikke på at de er tette nok. Originalposene har jo oksygenbarriere - og det funker vel som aromabarriere, også.
Høres fornuftig utJeg tar bare en vakuumpose utapå originalposen.
Bare huske å legge innerposen så teksten blir synlig. Utrolig irriterende å måtte klippe opp vakuumposen for å finne ut hva som er inni.Jeg gjør det samme, da slipper jeg også å skrive noe på den nye posen![]()
Den feilen har jeg enda til gode å gjøre, men takk for advarselen. Nå gjør jeg det garantert ved neste anledning…Bare huske å legge innerposen så teksten blir synlig. Utrolig irriterende å måtte klippe opp vakuumposen for å finne ut hva som er inni.