Putter du dem i frysen neste gang, tror jeg du ville fått enda bedre holdbarhet.Hei folkens,
Har følgende uåpnede pakker med humle liggende: Motueka (2013), Simcoe (2014) og Cascade (2014), kjøpt på Bryggselv og lagret uåpnet i kjøleskap hele tided.
Bør de være ok fremdeles?
Jeg brygget den der med noen små forandringer som kona sitt juleøl. Hun liker ikke typiske vinter varmere, så da ble det en amber ale i stedet. Brukte nesten samme humleskjema, og det blei en knallgod øl. Men jeg tilsatte altså 6 gram amarillo pr liter ved flameout, for hun får lett halsbrann av bitre øl.Takker for fornuftige innspill! Jeg reagerte egentlig litt på humlemengden, men tenkte at folket på Brygg Selv kam sine saker. Det blir sikkert godt uansett. Prøver tørrhumling 2g/liter.
Teiper igjen posene og oppbevarer i fryserFor oppbevaring av humlerester etter at originalposene er åpnet, er det kun vakuum som gjelder, eller er det andre muligheter (billigere) som gir tilnærmet samme holdbarhet?
Når du heller ut humle, bør du ikke blåse opp posen, men trykke det ut et mindre hull. Deretter ruller og presser du ut så mye luft som mulig. Surr rundt med strikk. Det gir ikke samme holdbarhet, men duger...For oppbevaring av humlerester etter at originalposene er åpnet, er det kun vakuum som gjelder, eller er det andre muligheter (billigere) som gir tilnærmet samme holdbarhet?
For oppbevaring av humlerester etter at originalposene er åpnet, er det kun vakuum som gjelder, eller er det andre muligheter (billigere) som gir tilnærmet samme holdbarhet?
For oppbevaring av humlerester etter at originalposene er åpnet, er det kun vakuum som gjelder, eller er det andre muligheter (billigere) som gir tilnærmet samme holdbarhet?
Posene fra bryggselv har ziplock, med mindre man sparer humle i årevis, så burde det holde å presse luften ut av posen, lukke zippen og putte det tilbake i fryseren ass, menne det er meg.Har vært borti en del poser som har vært åpnet, "enkelt" lukket og fryst ned igjen, de oppfattet jeg ikke som like freshe som de som har vært vakumert. Med en vakumpakker så har du også det du trenger for å lage sous vide-mat. To smekker i en flue.
Posene fra bryggselv har ziplock, med mindre man sparer humle i årevis, så burde det holde å presse luften ut av posen, lukke zippen og putte det tilbake i fryseren ass, menne det er meg.
Jeg må bare beklage, blei 2 for mange i går, jeg siterte feil person, skulle bare dele hvordan jeg gjør det, var egentlig ikke rettet mot noen andres metoder, legger meg flatNår jeg mente enkelt så var det bare krøllet sammen i åpningen.
Jeg må bare beklage, blei 2 for mange i går, jeg siterte feil person, skulle bare dele hvordan jeg gjør det, var egentlig ikke rettet mot noen andres metoder, legger meg flat