Hopster Bryggeri

Bjarte H

Dommer
Nytt bryggeri nye muligheter!

brewery-design.png


Mer kommer på: hopsterbrewery.com
 
Klarer ikke se helt oppsettet for meg visuelt, men ser jo på tegningen at det er gjennomtenkt og bra saker :D
 
protto skrev:

Takker for tips, den var ganske fin. Det jeg ikke liker er at den må snus opp ned for å drenere den. Bryggeriet er designet slik at alt skal dreneres ut til de laveste ventilene etter vask. Planen så langt er å bruke en lavere kjele på ca. 4L (kommer nok ikke til å bruke den med så mye væske) med litt større diameter og ha et par meter med 1/2" rørkveil i rustfritt oppi kjelen sammen med et varmeelement.

HEX er varmeveksleren ja :)
 
Delene har rent inn den siste måneden og snart er alt på plass!

Litt forskjell på chugger 220V og greatbreweh 12V :)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    1.021,5 KB · Sett: 2.393
Dette virker jo som et amisiøst og spennende prosjekt :)
Vi har planer om å bygge noe lignende, men da med HERMS-coil.
Hvor kjøper du delene?  Rustfritt stål og gode fittings og koblinger er jo ikke det billigste etter hva jeg kan se.  Hvilket styringssystem skal du bruke?

ps! Uten at jeg er 100% sikker, så mener jeg at varm vørt ikke bør tilføres O2. Det ser ut på tegningene at den blir tilført før vørten går gjennom CFC.

Uansett, lykke til videre :) Blir spennende å følge med. Oppdater hjemmesiden og ta MYE bilder ;)
 
kristofferj skrev:
ps! Uten at jeg er 100% sikker, så mener jeg at varm vørt ikke bør tilføres O₂. Det ser ut på tegningene at den blir tilført før vørten går gjennom CFC.

Tenkte på det samme da jeg så på tegningen men jeg tror det ser ut som det er meningen at vørten skal resirkuleres tilbake i kokekjelen for å så tilsette oksygen før det ender opp i gjæringskaret?

En til her som ser fram til en rekke bilder her :)
 
Aha.
Den whirlpooler og kjøler samtidig da. Fiffig. Da får man vel en klarere vørt og lar cold-break bli liggende igjen i kjelen da kanskje.

Ser frem til bilder :)
 
Tilbake
Topp