Hopster Bryggeri

:D
a) savnet etter "hillevågsloktå" er for stort til å kunne kjøpes
b) too late, har kjøpt meg tilhenger og greier for å få det med til Stavanger...

Men frykt ikke, vi kommer på besøk! Men før det må vi ta en tur til Stjørdal;)
 
Hva er CW med rødt og blått ved kjøleren (CFC)? Cooling water? Er dette kun tenkt i forbimdelse med kondenseringen av dampen, ved at kondenseringen skjer i cfc?
 
Hva er CW med rødt og blått ved kjøleren (CFC)? Cooling water? Er dette kun tenkt i forbimdelse med kondenseringen av dampen, ved at kondenseringen skjer i cfc?

Jepp. Blått for kjølevann inn og rødt for kjølevann ut. Jeg brukte motstrømskjøleren (CFC-en) til både kondensering av avkok og kjøling av vørter. I det siste har den bare blitt brukt til kjøling av vørter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kult ;)
 
Svarte på noe jeg trodde ble spurt om, og innså blemmen direkte etter posting ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvilken type nivåsensorer har du brukt på dette oppsettet? Analoge sensorer, eller bare pressostater?
 
Har du mekket de printkortene selv? Eller er det noe arduino kort? Hva er hensikten med den lille luftpumpa tilknyttet dette? Blåse ren rørene?
 
Luftpumpa har flere hensikter. Det ene er å sørge for at røret alltid er fullt av luft for å forhindre vørter i sensoren, ogdetandre er for å sørge for at luftvolumet man måler trykket på er konstnt. Volumet av luften vil ellers endre seg i takt med temperatursvingningene.

Var ikke like lett å finne beskrivelse til deg etter at brewtroller.com forsvant, men denne virker ok: http://dougedey.github.io/2014/12/20/Volume_Setup/
 
Tilbake
Topp