Høyde på whirlpoolrør i kjele

Staro

Norbrygg-medlem
Jeg skal montere et ca90graders whirlpoolrør i kokekjelen min. Kjelen er på 80 liter og jeg tenker å feste røret på samme høyde som ca 30 liter i kjelen, altså litt nedenfor midten. Da kan jeg whirlpoole med mindre batcher også uten splashing.

Noen som har noen tanker om dette?

Har også planer om WP, men har kjøpt inn myk slange og flytedobbe ala AutoSparge. Hull øverst i kjelen, og WP rett under overflaten uavhengig av mengde
85807f47b78b3d99347ed1986fb327c6.jpg

http://s.aliexpress.com/aIFnYBVn

Tanken er 90 graders bøy på innsiden av kjelen. Slangen skal da følge innsiden av gryten. Flyte-enheten festes 10 cm fra enden av slangen slik at den vil bøye seg ned i vørteren.
Egentlig helt lik AutoSparge, men med større diameter på slangen. Bilde over er en 52*52*15, mens AutoSparge tror jeg er ID 10

Tanken er 90 graders bøy på innsiden av kjelen. Slangen skal da følge innsiden av gryten. Flyte-enheten festes 10 cm fra enden av slangen slik at den vil bøye seg ned i vørteren.
Egentlig helt lik AutoSparge, men med større diameter på slangen. Bilde over er en 52*52*15, mens AutoSparge tror jeg er ID 10

Jeg opplevde aldri at den bøyde seg ned i vørteren. Delvis grunnet det jeg antar er at når den bøyer ned, og vørter med kraft strømmer ut av den, så vil den rette seg opp. Og WP-strømmen langs kjeleveggen som kommer bakfra vil dytte den opp igjen. Men spent hvis du får det til, jeg bare dret i det ganske fort uten å prøve så mye egentlig.

Som jeg skrev i min første post. 'Har også planer...'
Mitt design er teoretisk, og ikke testet. Tiden vil vise om jeg konkluderer som Miguel :)
Jeg har også en i messing som også brukes til tapping dersom noe går tett
8c481e4bb0499f219f088d3057ae12e2.jpg

Tilbake
Topp