Hull i tørrhomle posen

Hei
Jeg har en pose med humle som skal tilsettes mitt første brygg etter 7 dager. Ser nå at det er hull i posen det ligger i. Er det mulig å koke den et minutt før jeg hiver den i gjæringspannet? Tenker da på å få vekk bakterier fra humlen som sikkert kommer til å kose seg i 20 grader

Hei
Jeg har en pose med humle som skal tilsettes mitt første brygg etter 7 dager. Ser nå at det er hull i posen det ligger i. Er det mulig å koke den et minutt før jeg hiver den i gjæringspannet? Tenker da på å få vekk bakterier fra humlen som sikkert kommer til å kose seg i 20 grader
Er vel posen frå levrandør som det er hull på.
Er det pellets? I såfall: bare dropp posen. Det gjør de aller fleste.

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Eg hadde berre tillsat humla slik den er. Du misser alt formykje aroma og smak starter du å koke den

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Ah! NÅ forstår jeg spørsmålet - du har en pakke med humle du skal bruke til tørrhumling. Det er hull i PAKKEN. (Handler ikke om humlepose). Hvis du har grei tilgang til bryggebutikk, hadde jeg vurdert å kjøpe ny (både for infeksjonsfare, og for at aromaen kan ha tapt seg). Meeen.. er det langt til bryggebutikken, så er det jo også slik at det mest sansynlig kommer til å gå helt greit. Man bekymrer seg jo for alt.

haha jeg ser nå at det er dårlig formulert fra min side ja
Det er en bryggebutikk ikke så alt for langt unna, så jeg får ta turen der. De vet vel hvilke humle jeg kommer med, for jeg er rett og slett ikke sikker :)
Ulempen med å gå inn i en bryggebutikk for å kjøpe humle er at man helt garantert kommer ut derfra med masse forskjellige greier :)

Tilbake
Topp