Jeg har brygget en del batcher etterhvert. Men føler jeg mangler ett forhold til smak av de forskellige humlene.
Så jeg har da funnet ut at jeg skal lage en del mindre batcher (8L) og prøve ett par forskjellige humler får å få ett bedre bilde av hva de forskjellige smaker.
Jeg har ett par humler på agendaen, men trenger gjerne noen fler.
Så om du har tips til gode IPA humler er det bare å skrike ut
Malten blir forøvrig Maris otter Pale malt, gjær blir WLP001 da jeg er godt kjent med den. Tenker etter noen batcher med forskjellige humler, så vil jeg gå over til forskjellige gjærtyper for å få bedre forhold til de også.
Kan dette høres ut som en god ide for en som vil smake seg til de forskjellige humlene og merke forskjellen på gjæren?
Få litt erfaringer og ikke bare lese seg til hva de forskjellige smakene blir.
Så jeg har da funnet ut at jeg skal lage en del mindre batcher (8L) og prøve ett par forskjellige humler får å få ett bedre bilde av hva de forskjellige smaker.
Jeg har ett par humler på agendaen, men trenger gjerne noen fler.
Så om du har tips til gode IPA humler er det bare å skrike ut
Malten blir forøvrig Maris otter Pale malt, gjær blir WLP001 da jeg er godt kjent med den. Tenker etter noen batcher med forskjellige humler, så vil jeg gå over til forskjellige gjærtyper for å få bedre forhold til de også.
Kan dette høres ut som en god ide for en som vil smake seg til de forskjellige humlene og merke forskjellen på gjæren?
Få litt erfaringer og ikke bare lese seg til hva de forskjellige smakene blir.