• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Humlestikling eller rhizomer [Stavanger]

JEG

Moderator
Hei.
Har svært lyst å få plantet noe humle, men var nok litt for sent ute med bestillinger av rhizomer fra det store utlandet. Noen i Stavanger området som har noen stiklinger de kan avhende seg med? Evt. noe som kan sende rhizomer?
 
Helt supert! Kan jeg spør hva du har valgt å dyrke?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
Du kan faa Comet, Saphir og Hallertau tradition stikklinger nar de kommer opp. I tilleg til veldig aromatisk humle fra (Brimse//oy utforbi svg). Byttes mot at du dele de videre neste aar
 
@Peter bo : Takker for tilbudet. Ser hva som "dukker opp" hos den ene og andre. Jeg vil i god hjemmebrygger-ånd uansett dele videre om jeg får tak i noe som fremdeles lever neste år.
 
Så bra, takker og bukker for din generøsitet medbrygger.
Kontakter deg i April en gang å hører hvordan det spirer.
Har du noe info om den brimse humlen?
 
hummle sticklinger fra brimse humle har faat gode rötter.
Humle fra brimse er type rödhumle (I slekt med saaz// tettnang) jeg synes det har en fruktig aroma naar konglene er ferske
har 5 sticklinger til aa med root pa til aa gi bort.

For alle some har lys a dyrke opp egene sticklinger er det bare aa hente de fra den store humle pante som vokser ved veien
https://www.google.com/maps/@58.969...63.196312&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656


Opal saphir hallertau aroma er klar om 5 uker.
 
hummle sticklinger fra brimse humle har faat gode rötter.
Humle fra brimse er type rödhumle (I slekt med saaz// tettnang) jeg synes det har en fruktig aroma naar konglene er ferske
har 5 sticklinger til aa med root pa til aa gi bort.

For alle some har lys a dyrke opp egene sticklinger er det bare aa hente de fra den store humle pante som vokser ved veien
https://www.google.com/maps/@58.9692325,5.7398012,3a,75y,129.05h,66.53t/data=!3m7!1e1!3m5!1s5TpDiyAtPot4z249WMtBug!2e0!6s//geo3.ggpht.com/cbk?panoid=5TpDiyAtPot4z249WMtBug&output=thumbnail&cb_client=maps_sv.tactile.gps&thumb=2&w=203&h=100&yaw=63.196312&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656


Opal saphir hallertau aroma er klar om 5 uker.
Jeg vil svært gjerne ha, sendt PM
 
Da må du vente minst 5 uker til. Hallertau Tradition er den som klarer seg verst av alle sorter her i Stavanger og blir spist mest av udyr . Kan sende hvis jeg få te å lage stiklinger.
 
Da må du vente minst 5 uker til. Hallertau Tradition er den som klarer seg verst av alle sorter her i Stavanger og blir spist mest av udyr . Kan sende hvis jeg få te å lage stiklinger.

Ah. Da klarer den seg vel enda verre på østsiden av Mjøsa. Men den som intet prøver.. da får den vel iallefall røtter til neste år.
 
Tilbake
Topp