humletilsetninger i IPA

Hei brygget en IPA for en tre ukers tid siden med god høy IBU men syns jeg fikk alt for mye bitterhet og litt lite aroma/smak burde jeg tilsette mindre humle ved 60 min og desto mere ved 20 og 5 minutter ? Er veldig glad i haandbryggeriets dobbel dose, kunne tenke meg og få en smak som ligner den
 
Thom79 skrev:
Hei brygget en IPA for en tre ukers tid siden med god høy IBU men syns jeg fikk alt for mye bitterhet og litt lite aroma/smak burde jeg tilsette mindre humle ved 60 min og desto mere ved 20 og 5 minutter ? Er veldig glad i haandbryggeriets dobbel dose, kunne tenke meg og få en smak som ligner den

Har du vurtert tørrhumling? Du får ikke en skikkelig DIPA-aroma uten tørrhumling.
 
tenkte og tørrhumle på neste brygg, men er litt usikker på mengde, men syns du jeg burde flytte mer av humlen mot slutten av kokingen
 
Jeg ville tørrhumlet og flyttet humletilsetningen ved 20 min til 10 eller 15 min.
 
Thom79 skrev:
tenkte og tørrhumle på neste brygg, men er litt usikker på mengde

Jeg har fulgt rådene her.
Beersmith skrev:
The amount of hops to use is largely a matter of preference. Between 1 and 2 oz (28-55g) per 5 gallons (19 L) is considered a moderate amount. Less can certainly be used if you are shooting for a mild floral aromatic, and true hopheads use as much as 4 oz of hops for 5 gallons for a burst of aroma.

When should one add hops to the beer, and for how long? Some brewers add dry hops during primary fermentation, but most agree this can result in loss of precious hop aromas due to the steady stream of CO2 bubbling out of the fermenter.

The appropriate time to add dry hops is after primary fermentation has completed. Adding dry hops to the secondary maximizes the exposure without risking volatile aromas. A third option is to add dry hops directly to the keg, but this can result in some “grassy” flavors from overexposure as the hops may remain in the keg for months.

Some brewers use a mesh bag to make it easier to contain the hops and make them easier to separate from the beer later. Others merely separate the beer from hops carefully when siphoning later. Pellets tend to sink after a while, while whole hops and plugs tend to float. Obviously a bag is required for kegging your hops to keep the hops from plugging the keg.
 
Tilbake
Topp