Humletrub og flasking

Vist det legg seg fast i bunnen av flaska er det ikkje store problemet med litt humle.

Flytt det fritt vill det ofte gjere at flasken skummer overgår den vert åpnet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette var verken ja eller nei? Hva spiller inn for at den skal legge seg ned i flaska? En uke i kjøleskap?

Er vanskeleg å svare på. Er sjølve nazi på å ikkje få humle i flaskene. Så det er mest frå folk me har fått øl med eg har opplevd dette med.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sett det kaldt et par dager så går all skrotet i bånn. Og når du har helt opp glasset tar du bare en swig av resten av flaska. Non problemo :)

Jeg tror ikke det vil være merkbart for smaken med noen få biter. Ser kanskje ikke så delikat ut i glasset.

Det er i alle fall noe dritt å få det i flaskefylleren. Spesielt hvis den ikke er demonterbar, som min.

Flasket ferdig nå og det gikk greit. Noen få flasker fikk bitte-litt men det ble ikke så ille som jeg var antok. Hadde tørrhumlet uten å cold-crashet skikkelig så derfor jeg lurte på hvor ille det var om noe kom med i dragsuget.

Var nødt til å flaske i dag for jeg skal brygge en dunkel i morgen som ska bli klar til jul ;)

Brukte humlepose for første gang i kok i går. Spente den utenpå en sylinder av alunetting. Ble befriende lite trub i gjæringskaret. Lurer på å gjøre det samme med tørrhumlingen og.

Tilbake
Topp