Hva brygger man om høsten?

Har akkurat brygget en Northern Brown ale som blir klar i slutten av september en gang. Mørke øltyper hører høsten til, men jeg er litt usikker på hva jeg skal brygge neste gang? Noen som har forslag til hva man bør brygge nå om høsten?
 
Lyngøl. Brygget ifjor og hadde da 2 store kopper med lyngblomst oppi kokekaret. Hvis jeg brygger det igjen kommer jeg nok til å øke mengden. :ilike:
 
Prøv deg på denne

loebrygg skrev:
Idag skal jeg brygge årets høst IPA, en Dobbel Rug IPA med røkmalt  og einer som jeg rett og slett vil kalle Høst
Hva tror dere om det?

Høst

Dobbel Røkt Rug IPA med einer

OG: 1.085
ALC/VOL: 8.5%
IBU: ca 100
Colour: Deep amber / light copper

3600g LME
100g Cara Crystal 120 EBC
100g Cara Rye 100 EBC
500g Rug Malt
500g Peated Malt

25g Chinook @ 60 min
25g Chinook @ 15 min
1g knust einer per liter @ 10 min
25g Chinook @ 5 min
25g Chinook @ 0 min
25g Columbus @ 0 min

WLP007

a2a9agaq.jpg
 
Coolest logo EVER, Loebrygg! Fikset selv?

Og RugIPA er slettes ikke en dårlig ide. Hvor får du tak i einer?
 
tror det må lages noe extra stout og julebock til nissen snart så de kan få tid å modne.

oktoberfest står og på menyen men den skal ikke flaskes nei..  :biersmile:
 
Er det ikke litt sent for oktober/märzen? Elller tenker dere på neste år?
Trenger noen gode månder for å modnes, mener nå jeg :)
 
Om høsten når det uler ute, knirker og knaker i huset sitter jeg inne i varmen med en Imperial Stout som holder 10 grader.

Jeg har alltid Imperial Stout stående på flaske og brygger det jevnlig. En Imperial Stout blir bare helt fantastisk ved lagring  :yes:
 
Brygg det du føler for.
Kan alltid si at: den var god, men tenk å nyte denne på terrassen en varm juli dag...? :) vel, nå har du lang tid til å trimme oppskriften og rutinene, slik at opplevelsen blir enda bedre neste juli :) ellers henger jeg meg på de andre, hevder at høsten er tiden for å fylle opp lageret med mye sødme, krydder og maltsmaker.
 
Kjoygard skrev:
Coolest logo EVER, Loebrygg! Fikset selv?

Og RugIPA er slettes ikke en dårlig idé. Hvor får du tak i einer?
--
Einerbær får du på butikken, eller plukker av en einerbærbusk. Trives forørig også i wit.

--
 
tenker på en Saison som ikke lager for mye krøll på tunga  :)
4-5%  og ikke så mye smak.... skal nytes i sammen med Lutefisk med ertrestuing og bacon/fett.
noen forlsag til oppskrift ? har satt en starter på WLP565 Den gjærer ut 70-80% om jeg ikke har flaks og får den nærmere 80-90 ?
 
Tilbake
Topp