Hva heter gjengene

Nøkleby

Norbrygg-medlem
I jungelen av gjengetyper er det ikke alltid like lett å bestille riktig...

Er det normalt BSP vi bruker her hvis jeg skal koble noe på en kuleventil som er kjøpt her i landet? Sitter å planlegger en liten ebayseanse her...

Slik jeg har forstått det så er det BSP som gjelder her i landet ja, men det er kun hvis du bruker "rørleggerdeler". Går du feks til en båtbutikk eller bryggebutikk i Norge kan de selge NPT.
Slet veldig med det samme selv nå jeg skulle handle inn, jeg endte opp med å bestille alt fra en bryggebutikk i USA bare for å være sikker på at alt var likt og passet sammen.

Ja da var jeg like langt egentlig...
Jeg får ta en ventil jeg har liggende å teste mot noe kjent et eller annet sted.

Så lenge du held deg til 1/2" og 3/4" så går BSP og NPT nokolunde greit om kvarandre om ein då ikkje er altfor kresen.    Med det trykket vi som bryggjer opererer med så er det ikkje noko særleg problematisk. 

Men det gjeld ikkje andre dimensjonar!!! 

katla skrev:
Så lenge du held deg til 1/2" og 3/4" så går BSP og NPT nokolunde greit om kvarandre om ein då ikkje er altfor kresen.    Med det trykket vi som bryggjer opererer med så er det ikkje noko særleg problematisk. 

Men det gjeld ikkje andre dimensjonar!!! 

Det var et svar jeg liker... Bruker gjengetape på alt så da er det vel håp...

Tilbake
Topp