Hva heter og hvor kjøpe ?

IMG_2540.JPG IMG_2539.JPG Hei !
Jeg har fått kjøpt meg en falskbunn ( eller silbunn ? ) med nippel i senter av denne.

Ønsker å benytte en silikonslange mellom denne og krana ut fra kjelen ( som vist på bildet ).

Men trenger en sånn overgang / festeanordning mellom silikonslangen og krana på innsiden av kjelen.

Krana er av typen som vist på bildet.

Hva heter denne duppedingsen og hvor får jeg tak i denne ?

Trenger denne slangeklemme eller er det bare å tre på ?

På forhånd takk !

Hvis du har gjenger på innsiden som vist på bildet skal du ha en nippel med gjenger.. Husk på å få riktig gjengedimensjon (ofte 1/2") og dimensjon på nippelen så den passer slangen.

Ville anbefalt slangeklemmer på begge sider hvis ikke slangen sitter veldig stramt på. Har sjøl kommet til skade for å vri på falskbunn med meskespaden og at slangen har hoppet av.. Fikses lett, men er passe varmt å stikke hande nedi når mesken er på 68 grader..

Finnes noen slangeklemmer som kan skrus til for hånd som er veldig kjekke :)

Finnes noen slangeklemmer som kan skrus til for hånd som er veldig kjekke :)
Noen referanse på hvor jeg kan finne ett par sånne som jeg slipper verktøy for å få montert på en slange med 14mm utvendig diameter ?
Vet at det finnes sånne som fjærbelastede som man kan klemme på plass med fingrene, men finner ikke ut hvor jeg får kjøpt dem

Google "slangeklemme butterfly" så finner du en variant i hvert fall

Sent from a potato using Tapatalk

Eller gå på eBay og skaff 1/2" NPT Female til 17mm barb. Da slipper du slangeklemmer siden ID på slangen er høyst sannsynlig 12mm.

Noen referanse på hvor jeg kan finne ett par sånne som jeg slipper verktøy for å få montert på en slange med 14mm utvendig diameter ?
Vet at det finnes sånne som fjærbelastede som man kan klemme på plass med fingrene, men finner ikke ut hvor jeg får kjøpt dem

Jeg har kjøpt mine på Jula.. De har et gult plasthåndtak man kan skru til med for hånd.. Har ikke brukt de inne i meskekjelen noen gang, men har hatt dem i kokende vørter i korte perioder uten problem..

Eller gå på eBay og skaff 1/2" NPT Female til 17mm barb. Da slipper du slangeklemmer siden ID på slangen er høyst sannsynlig 12mm.

Jepp. "Oversized" nippel funker fett det også.. Har brukt det på pumpe uten klemme og det skal en del kraft til å dra av slangen da :)

Tilbake
Topp