Hva kan jeg erstatte disse ingrediensene med (American Lager)?

Enur

 
Hei.
Jeg lurer på om det er mulig å få tak i disse ingrediensen, eller evt. erstatte de med tilsvarende produkter som selges her i Norge?

Pale Malt (2 Row) US (3.9 EBC)
Rice Syrup Solids (3.9 EBC)
Saaz (3.00%)

Mvh
Rune
 
Pale malt har alle hjemmebryggerbutikker. Rice syrup bør kunne byttes ut med farin. Saaz bør være rimelig greit tilgjengelig og eventuelt byttes ut med annen edelhumle. I en amerikansk lager er uanset ikke humletypen viktig.

Det er veldig lav alfasyreprosent som er oppgitt på saaz der, så husk å korrigere. Det skal ikke være for mye bitterhet i amerikansk lager.
 
"2-row Pale-malt" som de har i USA tror jeg ikke er helt det samme som den pale-malten vi kjøper her i Norge; Europeisk pale-malt sies å være mer kraftig i smaken enn den berømte "2-row pale" de har i USA. For lys lager ville jeg kanskje brukt pilsner-malt.
gustavf skrev:
Rice syrup bør kunne byttes ut med farin.
Hører flere sier man kan erstatte flaket ris eller Rice-Syrup med sukker;
Men vil ikke flaket ris bli til maltose under mesking? Rice-Syrup er vel også maltose? I såfall blir det vel ikke helt det samme som sukrose. (Kun flisespikking)
 
Jeg rotet med sirupene. Rice syrup inneholder maltose og maltotriose, så den kan ikke erstattes med farin. Da er nok det beste å meske ris, ja.
 
Hvordan korrigerer jeg bitterheten. Bruker litt mindre Saaz enn oppgitt i oppskriften?  Finnes det noen måte å kalkulere dette på?
 
Tilbake
Topp