Hvem er beste leverandør på ølbryggingsutstyr?

Får satse på det! Har en bekjent som sverger på å ikke handle der mer.. Han kjøpte 1bbl nano brewery der og har slitt med support og deletilgang.
Det har vært mye styr med de i løpet av korona og når SS brewtech kom med nye kjeler, og det er uten tvil synd og veldig uheldig, men jeg syns det skal være sagt at enhver som noen gang har handlet ett SS brewtech produkt hos Bryggselv og er fornøyd, skal takke Scandinavianbrew, for det er der Bryggselv får SS varene sine fra :)

Jeg ville ikke vente de 3 ukene Bryggselv sa det ville ta å få en 20 liters SS kjele så jeg bestilte min via Scandinavianbrew og den kom 1 uke etter bestilling, men da altså før pandemien og de nye kjelene ble lansert.
 
Nå tror jeg Brewshop/Posten satte rekord i leveringshastighet (servicepakke). Bestilte 2 kg citra og 25 kg vienna i går klokka..

Vis vedlegget 53968

Vis vedlegget 53969
Det handler nok mest om å "treffe" riktig i forhold til når posten/bring henter. Tror ikke Brewshop får noen særbehandling. Har selv sendt til Vestland og opplevd at sendingen var klar for henting dagen etter. Med full klaff kan man nok komme ned i 18-20 timer. Har også testet å sende med Postnord. Det tar en evighet sammenlignet med posten.
 
Vi er veldig heldige et det fins så mange flinke leverandører i Norge.

Jeg tror jeg har handla (på nettet) hos de aller fleste, men i det siste var det stortsett BryggSelv, Brewshop og Strømmen - hyggelige, raske og bra service. Får spesielt bra samvitighet når jeg handler hos Strømmen - det føles bra å støtte små aktører.
 
Tror det er bra tilfeldig med posten ja, det eneste butikken kan gjøre er å pakke og levere det til posten kjapt, etter det har ikke de kontroll.

Venter selv på en liten pakke som ble sendt fra Oslo på tirsdag, den har idag lørdag kommet helt til Lørenskog. Jeg tror eselet må ha en pause der til mandag før det skjer noe mer...
 
Liten update på denne
Syntes det er litt rart at posten ennå ikke har registrert no mottak når de skriver at den ble sendt på fredag :rolleyes:
Jeg har opplevd dette flere ganger hos forskjellige leverandører. Og jeg forstår hvorfor det skjer nå.

Når jeg printer ut fraktetiketter i nettbutikken min, blir forsendelsen registrert hos Posten, og ordre får automatisk status "sendt", selv om jeg ikke har sendt pakken i virkeligheten. Sporing sier i så fall at sendingen er registrert, men ikke mottatt enda.

Det kan hende at butikken pakket varene dine og bestilte frakt på fredag, men rakk ikke å sende varene.
 
Jeg har opplevd dette flere ganger hos forskjellige leverandører. Og jeg forstår hvorfor det skjer nå.

Når jeg printer ut fraktetiketter i nettbutikken min, blir forsendelsen registrert hos Posten, og ordre får automatisk status "sendt", selv om jeg ikke har sendt pakken i virkeligheten. Sporing sier i så fall at sendingen er registrert, men ikke mottatt enda.

Det kan hende at butikken pakket varene dine og bestilte frakt på fredag, men rakk ikke å sende varene.

Litt rart de da skriver i overskriften "Din pakke er nå sendt" :rolleyes:
 
Jeg har opplevd dette flere ganger hos forskjellige leverandører. Og jeg forstår hvorfor det skjer nå.

Når jeg printer ut fraktetiketter i nettbutikken min, blir forsendelsen registrert hos Posten, og ordre får automatisk status "sendt", selv om jeg ikke har sendt pakken i virkeligheten. Sporing sier i så fall at sendingen er registrert, men ikke mottatt enda.

Det kan hende at butikken pakket varene dine og bestilte frakt på fredag, men rakk ikke å sende varene.
Jepp, det skjer automatisk slik du beskriver. Tror likevel det går an å endre teksten til f.eks. ”Din ordre er nå pakket og sendes til posten” eller noe lignende. Min handelsløsning sender ikke ut melding før sendingen fysisk er levert hos posten.
 
Jepp, det skjer automatisk slik du beskriver. Tror likevel det går an å endre teksten til f.eks. ”Din ordre er nå pakket og sendes til posten” eller noe lignende. Min handelsløsning sender ikke ut melding før sendingen fysisk er levert hos posten.
Det er en mye bedre løsning for de av oss som kontinuerlig trykker f5 på postens sporingsside.
 
Jeg har opplevd dette flere ganger hos forskjellige leverandører. Og jeg forstår hvorfor det skjer nå.

Når jeg printer ut fraktetiketter i nettbutikken min, blir forsendelsen registrert hos Posten, og ordre får automatisk status "sendt", selv om jeg ikke har sendt pakken i virkeligheten. Sporing sier i så fall at sendingen er registrert, men ikke mottatt enda.

Det kan hende at butikken pakket varene dine og bestilte frakt på fredag, men rakk ikke å sende varene.
Har du en link til butikken din?
 
Nå er jeg veldig spent, fikk tilslutt tak i 20 liter kjelen SS brew tech fra Scandinavian brew.
Så de skulle sende, men er litt skepisk til å betale før jeg ser den. Har hørt litt forskjellig her
Har brukt litt tid på å svare på e-post, men ikke mer enn 3 -4 dager
De skylder meg stadig penger for en vare jeg aldri fikk. Jeg skal aldri noensinne ha noe mer med dem å gjøre, i alle fall.
 
Det jeg kjøper på nett kommer 90% fra Brewshop. Ølbrygging bruker jeg ikke så often. Bryggselv på Rud/Bærum er praktisk fordi butikken ligger på veien hjem fra jobb - det jeg handler der er begrenset til malt/humle/gjær/flasker/kork. Ellers finner jeg det meste av hardware på finn.no.

skandinavianbrew.no er verstingen - møkka sjappa.

jeg følger med med hva @Vladimir har på lager men har ikke bestilt via ham. (Ennå)

Nics.
 
Sist redigert:
Da tror jeg historien ender litt bedre for meg
Var klar for henting på tirsdag :)
Får bare håpe innholdet stemmer
Da får jeg prøve på nytt. Sånne solskinnshistorier gir jo håp. Kanskje de har sett Lyset og har slått inn på den smale sti:).

Det var forresten en 20-liter jeg skulle ha, også.
 
Tror han sa det var 2 igjen, kanskje den andre tilhører deg da ;)
men du har vel større kjeler nå :)
Da fikk jeg umiddelbart en hyggelig mail med tilbud om kjele eller penger etter ønske. Så det virker som om noe har skjedd. Forhåpentligvis er det en varig forbedring. Bra, for jeg er glad i disse kjelene.

(Jeg har større kjeler, ja - 36, 40, 60 og 80 liter. Kjekt å ha :p! Og så har jeg en 15-liter som er akkurat litt for liten til vannvarming - og 40-liter'n er et tungt beist. Så dels til vannvarming, og dels til å koke mindre batcher, vil jeg gjerne ha en 20-liter.)
 
Tilbake
Topp