Hvor får en kjøpt lakrispulver

Panerai

Norbrygg-medlem
Jeg har lyst til å brygge en Lakris Stout. Jeg har funnet en oppskrift som jeg synes virker spennende.

Mørk Lakris (5 liter ferdig øl) Begynner med 7l vann

Malt
Pale Malt 400g
Munich Malt 130g
Chocolate Malt 40g
Black Malt 40g
Cara Amber 170g
Flaked Oats 200g
Pilsner Malt 480g

Humle
East Kent Golding 7g 60min
Cascade 3g 30 min
Cascade 3g 15 min
Lakrispulver 5g (Oppskriften sier 20g til 25l)

Ser dette greit ut?
Hvor får jeg tak i Lakrispulver?
 
Takk. Jeg håpet på butikk, så lakrisrot fra bryggselv er jo perfekt. Jeg regner med at den er mildere enn pulver. Så jeg får slenge i litt mer.

Ser oppskriften ok ut?
 
Jeg har brygget Lakris stout flere ganger og brukt lakrisrot. Men, fikk for en tid tilbake fingrene i restpartiet av lakrissekstrakten Weifa Farmasøytiske brukte i Tuxie hostesaft før de outsourced produksjonen. Den gir en helt annen, fyldigere og rundere smak.
Av lakrissroten brukte jeg 25 gram på 25 liter, men i dag ville jeg brukt noe mer.

Lykke til.

Sabeltann
 
Jeg har brygget Lakris stout flere ganger og brukt lakrisrot. Men, fikk for en tid tilbake fingrene i restpartiet av lakrissekstrakten Weifa Farmasøytiske brukte i Tuxie hostesaft før de outsourced produksjonen. Den gir en helt annen, fyldigere og rundere smak.
Av lakrissroten brukte jeg 25 gram på 25 liter, men i dag ville jeg brukt noe mer.

Lykke til.

Sabeltann

Dobbelt så mye? Tre ganger så mye? Har jo ikke lyst til å kun smake lakris.
 
Jeg har brygget Lakris stout flere ganger og brukt lakrisrot. Men, fikk for en tid tilbake fingrene i restpartiet av lakrissekstrakten Weifa Farmasøytiske brukte i Tuxie hostesaft før de outsourced produksjonen. Den gir en helt annen, fyldigere og rundere smak.
Av lakrissroten brukte jeg 25 gram på 25 liter, men i dag ville jeg brukt noe mer.

Lykke til.

Sabeltann
Når tilsatte du lakrisrot?
 
Jeg tilsatte lakrisrot siste 15 min. av kok. Det samme med lakrisekstrakten jeg bruker nå, Dog oppløst i vann først.
 
Tilbake
Topp